اخبار بروجردلرستان

وضعیت بارش‌های امسال در لرستان + جزییات و جدول

روزهای بروجرد– مدیرکل هواشناسی لرستان با تشریح جزئیات بارش‌های سال زراعی جاری در این استان از افزایش ۶۷ درصدی بارندگی در برخی مناطق خبر داد.

بهروز مرادپور با اشاره به اینکه بارش‌های زراعی لرستان از ابتدای مهر تا پایان شهریور محاسبه می‌شود، اظهار داشت: بارش‌های نسبتاً خوبی را از ابتدای مهرماه تا ۲۶ بهمن‌ماه امسال در سطح این استان شاهد بوده‌ایم.

وی میزان بارش‌های زراعی را در خرم‌آباد ۲۴۶ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: این میزان بارش طی امسال نسبت به سال گذشته سه درصد افزایش و نسبت به بلندمدت کاهش ۱۳ درصدی را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: میزان بارش‌ها در بروجرد ۲۴۵ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نیز چهار درصد کاهش یافته است.

افزایش ۴۳ درصدی بارندگی در کوهدشت

وی با بیان اینکه بیشترین بارش‌های لرستان از ابتدای مهرماه تا ۲۶ بهمن‌ماه امسال در شهر شول‌آباد با ۵۸۱  میلی‌متر بارندگی ثبت شده است، بیان کرد: میزان بارش‌ها در کوهدشت ۲۰۷ میلی‌متر است که این آمار ۴۳ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و نسبت به بلندمدت نیز ۱۰ درصد کاهش یافته است.

مرادپور با بیان اینکه میزان بارش‌ها در الیگودرز ۲۶۴ میلی‌متر است و این میزان ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است، گفت: این میزان نسبت به بلندمدت از افزایش ۳۰ درصدی برخوردار است.

مدیرکل هواشناسی لرستان با تأکید به اینکه میزان بارش‌ها در پلدختر ۲۲۲ میلی‌متر است که نسبت به سال گذشته از افزایش ۵۸ درصدی برخوردار است، تصریح کرد: این میزان نسبت به بلندمدت کاهش هفت درصدی را نشان می‌دهد.

افزایش ۶۷ درصدی بارش در رومشکان

مرادپور با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها در نورآباد طی امسال نسبت به سال گذشته ۱۷ درصد افزایش یافته است، اظهار داشت: این میزان در مقایسه با بلندمدت کاهش ۱۶ درصدی را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در ازنا طی سال زراعی امسال ۲۳۵ میلی‌متر است، افزود: این مقدار نسبت به سال گذشته ۱۱ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت سه درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: میزان بارش‌ها در رومشکان ۲۳۷ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال گذشته ۶۷ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت سه درصد کاهش دارد.

کاهش ۷ درصدی بارش در دورود

وی با اشاره به اینکه میزان بارش‌ها طی سال زراعی جاری در دورود ۲۸۴ میلی‌متر است، بیان کرد: این رقم هفت درصد کاهش نسبت به سال گذشته و کاهش ۲۳ درصدی نسبت به بلندمدت را نشان می‌دهد.

مرادپور گفت: میزان بارش‌ها در سراب‌دوره ۲۶۲ میلی‌متر است که این آمار نسبت به سال گذشته از ۲۰ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت هفت درصد کاهش را نشان می‌دهد.

مدیرکل هواشناسی لرستان با بیان اینکه میزان بارش‌ها در شول‌آباد طی امسال ۵۸۱ میلی‌متر است، ابراز کرد: میزان بارش‌ها در سپیددشت ۴۶۴ میلی‌متر، ریمله ۳۰۱ میلی‌متر، سیلاخور ۱۹۹ میلی‌متر و ایمان‌آباد ۲۴۳ میلی‌متر است.

افزایش ۵۶ درصدی بارش در شول‌آباد

مرادپور با تأکید به اینکه میزان بارش‌ها در سیلاخور طی امسال نسبت به سال گذشته سه درصد کاهش و نسبت به بلندمت نیز سه درصد کاهش یافته است، گفت: میزان بارش‌ها در ایمان‌آباد طی امسال نسبت به سال گذشته پنج درصد افزایش، اما نسبت به بلند مدت هفت درصد کاهش یافته است.

مدیرکل هواشناسی لرستان عنوان کرد: میزان بارش‌ها در سپیددشت طی سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته ۱۸ درصد افزایش و نسبت به بلند مدت ۱۱ درصد افزایش یافته است.

وی بیان کرد: میزان بارش‌ها طی امسال در شول‌آباد ۵۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش و نسبت به بلندمدت نیز ۲۰ درصد افزایش یافته است.

مرادپور گفت: متوسط بارندگی لرستان در سال زراعی جاری ۲۷۹ میلی‌متر است که این میزان نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش و نسبت به بلندمدت نیز سه درصد کاهش را نشان می‌دهد.

منبع: تسنیم

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close