اخبار بروجرد

ثبت بیش از ۲۰۰۰ آتش سوزی و حادثه در بروجرد

روزهای بروجرد- معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد از ثبت بیش از ۲۰۰۰ حریق و حادثه در شهرستان خبر داد.

نادر موسیوند اظهار کرد: طی سال گذشته، ٨۵ پرسنل این سازمان در قالب چهار ایستگاه و با استفاده از ١٨ خودروی عملیاتی به ١١۴٢ حادثه آتش‌سوزی و بیش از ٨۶٠ حادثه مختلف رسیدگی کردند.

او تصریح کرد: در سال گذشته بیش از ۲۱۰۰ مورد اعزام خودرویی به ثبت رسید که در قالب آن نزدیک به ۶ هزار و ۷۰۰ نفر نیرو مأموریت خود را به انجام رساندند.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی شهرداری بروجرد پرحادثه‌ترین ماه‌های سال گذشته را سه‌ماهه تابستان و کمترین آن را مربوط به مهر و آبان ماه دانست و افزود: در تابستان به‌واسطه گرم شدن هوا و آتش‌سوزی در باغات، فضای سبز و زمین‌های کشاورزی بیشترین آمار حوادث ثبت شده و در زمستان نیز به‌واسطه لغزنده بودن مسیرهای عبوری و افزایش تصادفات و همچنین استفاده از وسایل گرمایشی آمار قابل‌توجهی از حوادث به ثبت رسیده است.

موسیوند ضمن بیان آمار بالای افراد محبوس شده در آسانسور در سال گذشته، اضافه کرد: ۱۵۱ حادثه تصادف و واژگونی خودرو، ۹۳ مورد مشکلات مربوط به اجسام حلقوی و گیر افتادن انگشتر، ۱۹ فقره خطر سقوط اشیاء و اجسام، ۱۲ آبگرفتگی و ۲۴۱ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی دیگر موارد رسیدگی شده را تشکیل می‌دهند.

او آتش‌سوزی‌های مهار شده در محل نگهداری ضایعات و مخروبه را ۲۵۷ مورد برشمرد و خاطرنشان کرد: ۲۱۳ آتش‌سوزی منازل مسکونی، ۱۶ مورد در اماکن عمومی ۲۲۰ آتش‌سوزی در مراکز تجاری از دیگر موارد رسیدگی شده محسوب می‌شوند.

معاون عملیاتی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بروجرد با اعلام برگزاری آموزش‌های لازم به‌صورت تئوری و عملی و همچنین برنامه‌های ورزشی روزانه جهت آمادگی پرسنل، افزود: سازمان در راستای آموزش و توانمندسازی شهروندان در مقابله با حوادث احتمالی، اقدام به انجام دوره‌های آموزشی در کارخانجات، ادارات، مدارس و ارگان‌های درخواست‌کننده کرده است.

 

منبع: ایسنا

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close