لرستان

سالن‌های ورزشی لرستان در اختیار ستاد مدیریت بحران

روزهای بروجرد– در پی ورود سامانه بارشی بسیار قوی به لرستان و تحت تاثیر قرار دادن بسیاری از مناطق استان پیش‌بینی‌های هواشناسی از وقوع سیلاب احتمالی خبر می‌دهد.

ایسنا: با توجه به پیش‌بینی‌ها، مناطقی از جنوب پلدختر و خرم‌آباد، مناطقی از جنوب شرق از جمله بخش‌هایی از سپیددشت و شول‌آباد و مناطقی مانند تنگ هفت، تنگ پنج، کشکان، افرینه، جلوگیر و بخش‌هایی از آزادراه خرم‌آباد به پل زال بیش از سایر مناطق در معرض خطر سیل قرار دارند.

سالن‌های ورزشی لرستان در اختیار ستاد مدیریت بحران است

‍ مدیرکل ورزش و جوانان استان لرستان گفت: تمام سالن‌های ورزشی استان جهت اسکان ساکنین مناطق در معرض خطر سیل آماده است.  

سید آرش قیاسیان اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی بارندگی‌های کم سابقه در روزهای آینده و احتمال سیلابی شدن مناطقی از سطح استان، لازم است هوشیارانه و با آمادگی کامل در تمام بخش‌ها حضوری فعالانه در میدان عمل داشته باشیم.

سالن‌های ورزشی لرستان در اختیار ستاد مدیریت بحران/ ۶ هیئت در آماده‌باش کامل

وی با بیان اینکه سالن‌های ورزشی و اماکن تحت پوشش اداره کل ورزش و جوانان در سراسر استان در اختیار مدیریت بحران جهت اسکان خواهند بود، افزود: این اماکن با هماهنگی ستادهای مدیریت بحران استان و شهرستان‌ها هم اکنون در حال تجهیز و آماده‌باش هستند.

قیاسیان از هیات‌های نجات غریق، شنا، قایقرانی، پزشکی ورزشی، اتومبیلرانی و کمیته آفرود و کوهنوردی به صورت مشخص و سایر هیات‌های ورزشی خواست ضمن آماده‌باش کامل کلیه اماکن در اختیار خود را جهت خدمت‌رسانی آماده کنند.

تخلیه منازل مجاور سد کمندان

محمدرضا فاتحی فرماندار ازنا از تخلیه منازل مجاور سد کمندان خبر داد.

وی با حضور میدانی در روستای کمندان ازنا، از تخلیه روستاهای حاشیه این سد خبر داد و اظهار کرد: از ابتدای بارش باران در این شهرستان به منظور پیشگیری از خطرات ناشی از سیلاب احتمالی اهالی روستاهای حاشیه سد کمندان تخلیه و اسکان اضطراری شدند.

این مسئول خاطرنشان کرد: از روز گذشته تمامی دستگاه‌های خدمات‌رسان و همچنین نیروهای امدادی و انتظامی ازنا در آماده‌ باش کامل هستند.

سالن‌های ورزشی لرستان در اختیار ستاد مدیریت بحران/ ۶ هیئت در آماده‌باش کامل

فاتحی از تخلیه خانوارها حاشیه سد کمندان این شهرستان خبر داد و افزود: به منظور پیشگیری از خطر سیلاب احتمالی اهالی چند خانواده حاشیه سد کمندان تخلیه شدند و در مناطق امن اسکان داده شدند.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا بیان کرد: دریچه‌های سد کمندان باز شده و به علت شدت بارش در این منطقه احتمال سیلابی همانند سیلاب تابستان گذشته را داریم لذا از مردم و اهالی خواهشمندم به توصیه‌های ستاد مدیریت بحران توجه داشته باشند.

امشب بارندگی‌ها دوچندان می‌شوند

استاندار لرستان گفت: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی بارندگی‌ها در استان امشب دوچندان شده و ساکنین حریم رودخانه‌ها حداقل تا ۴۸ ساعت از محل سکونت خود فاصله بگیرند.

فرهاد زیویار پس از بازدید از مناطق حادثه‌خیز و مسیل‌های شهرستان پلدختر اظهار کرد: تاکید ما برای ۴۸ ساعت آینده بر دامداران و روستاییان ساکن حواشی رودخانه‌ها و مسیل‌هاست که از نزدیکی رودخانه ها فاصله بگیرند.

وی ادامه داد: با روند بارشی که با آن مواجه هستیم احتمال طغیان رودخانه‌ها و جاری شدن سیل بسیار زیاد است لذا از تمامی آن‌ها انتظار داریم از نزدیکی رودخانه‌ها و محل‌های جاری شدن سیل در سال‌های گذشته، فاصله بگیرند.

تخلیه منازل مجاور سد کمندان/ دریچه‌های سد باز شده‌اند

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: از مدیرکل امور عشایری خواسته‌ایم که تمهیدات لازم را برای دور کردن عشایر و دامداران از حواشی رودخانه اتخاذ کند.

زیویار با اشاره به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی از یک هفته گذشته در خصوص بارش‌های سنگین طی امروز تا پایان هفته در استان، عنوان کرد: از ابتدای هفته جاری ستاد مدیریت بحران استان تشکیل جلسه داد و هماهنگی‌های لازم برای پیشگیری از خسارات سیل احتمالی بین دستگاه‌های اجرایی ذیربط انجام شد.

وی ادامه داد: در این مدت اطلاع‌رسانی لازم از طریق صداوسیما و سایر رسان‌ها برای مردم انجام شده است و انتظار داریم برای دو روز آینده نیز انجام شود.

استاندار لرستان همچنین در مورد وضعیت ایمنی مناطق در معرض سیل در شهرستان پلدختر، افزود: پیش‌بینی‌های لازم در این خصوص شکل گرفته و محل‌هایی برای اسکان موقت ایجاد شده است.

زیویار اظهار کرد: فرماندار پلدختر و مدیر عامل جمعیت هلال احمر نظارت بر خدمات ارائه شده در این خصوص را انجام می‌دهند.

جاده امامزاده شاه احمد مسدود است

فرماندار پلدختر گفت: جاده امامزاده شاه احمد مسدود است.  

حمید خادم در حاشیه بازدید از محورهای مواصلاتی پلدختر در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: به‌علت بارش باران جاده پلدختر به طرف خرم‌آباد تا اطلاع ثانوی مسدود بوده و جایگزین آن محور آزادراه به سمت گردنه  دهلیچ به پلدختر  است.  

وی تصریح کرد: جاده امامزاده شاه احمد به‌علت حجم بارندگی و جلوگیری از حوادث احتمالی مسدود است.

سالن‌های ورزشی لرستان در اختیار ستاد مدیریت بحران/ ۶ هیئت در آماده‌باش کامل

فرماندار پلدختر خاطرنشان کرد: در صورت بارش باران و طغیان رودخانه مسیر رفت جاده پلدختر به سمت اندیمشک در مسیر بعد از روستای پاعلم بصورت یک طرفه شود.  

خادم اضافه کرد: مردم از ترددهای غیرضروری  در محور های مواصلاتی تا پایان بارندگی‌ها خودداری کنند.

مناطق جنوب، جنوب شرق و غرب لرستان در معرض سیل قرار دارند 

مدیرکل هواشناسی لرستان‌ گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی مناطق جنوب، جنوب شرق و غرب استان بیشتر در معرض سیل قرار دارند.

بهروز مرادپور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به پیش‌بینی‌ها، مناطقی از جنوب پلدختر و خرم‌آباد، مناطقی از جنوب شرق از جمله بخش‌هایی از سپیددشت و شول‌آباد و مناطقی مانند تنگ هفت، تنگ پنج، کشکان، افرینه، جلوگیر و بخش‌هایی از آزادراه خرم‌آباد به پل زال بیش از سایر مناطق در معرض خطر سیل قرار دارند.

وی تصریح کرد:  مناطق جنوب شهرستان دلفان و مرز شمالی کوهدشت با توجه به خروجی این سامانه، مشمول هشدار سیل بوده و در وضعیت قرمز بسر می‌برند.

مدیرکل هواشناسی لرستان خاطرنشان کرد: به طور کلی جنوب شهرستان دورود و مناطق محل پرورش ماهی از جمله ماربوره و تیره نیز در معرض خطر سیل و وضعیت قرمز قرار دارند.

سالن‌های ورزشی لرستان در اختیار ستاد مدیریت بحران/ ۶ هیئت در آماده‌باش کامل

مرادپور اضافه کرد: همچنین در سپیددشت و شول‌آباد به دلیل حجم زیاد روان‌آب‌ها و ماهیت گل‌آلود شدن آب و در مناطق شمالی استان ازجمله نورآباد و الشتر، طغیان رودخانه‌های فصلی در داخل شهرها پیش‌بینی می‌شود که ساکنان این مناطق باید منازل خود را برای جلوگیری از هرگونه آسیب و خسارت، تخلیه کنند.

وی بیان کرد: برای شهرستان‌های کوهدشت، بروجرد، ازنا و رومشکان، آبگرفتگی معابر و طغیان رودخانه پیش‌بینی شده، بنابراین توصیه می‌شود ساکنان این مناطق که منازل آنان در حریم رودخانه‌ها قرار دارد، منازل خود را تخلیه کنند و عشایر کوچ‌رو این مناطق نیز به هیچ وجه در مسیر رودخانه‌های فصلی قرار نگیرند.

مدیرکل هواشناسی لرستان ادامه داد: با توجه به احتمال آبگرفتگی در سطح شهر خرم‌آباد به‌ویژه در مناطق پل‌های حاج عمران و صفوی و کرگانه احتمال سرریز شدن آب دور از انتظار نیست.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close