اخبار بروجرد

پروژه آزادراهی توره – بروجرد ۲۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

روزهای بروجرد- مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به آخرین وضعیت پروژه آزادراهی محور توره – بروجرد گفت: این طرح ۲۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

حمید انعامی در گفت‌و‌گو با تسنیم افزود: با توجه به اهمیت این بخش در استان مرکزی، پیگیری و توسعه جاده ای و تکمیل پروژه‌های نیمه تمام با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گرفت که اقدامات خوبی نیز صورت گرفته که پروژه محور توره – بروجرد یکی از این پروژه های مهم در استان مرکزی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی ادامه داد: ۲۳ کیلومتر از طول کل این محور در حوزه استان مرکزی قرار دارد که اقدامات خوبی برای اجرای این پروژه در استان که سال‌ها مغفول مانده بود صورت گرفته به طوری که از پلیس راه توره تا راه آنتنی جلایر و به طول ۷.۵ کیلومتر در دست عملیات خاکی و ابنیه فنی و روسازی توسط شرکت پیمانکار قرار دارد.

انعامی خاطرنشان کرد: همچنین از کیلومتر ۷.۵ تا ۱۴ احداث شده و زیر بار ترافیکی قرار گرفته، از کیلومتر ۱۴ تا ۱۶ نیز در دست انجام عملیات خاکی قرار دارد و از کیلومتر ۱۶ تا ۲۳ آسفالت دو لایه تکمیل شده و در حال بهره برداری آزمایشی می باشد.

او اضافه کرد: مبلغ قرارداد این پروژه معادل ۱۴۲ میلیارد تومان بوده که با ۲۶.۵ درصد پیشرفت فیزیکی به میزان ۸۰ میلیارد تومان از قرارداد مذکور اجرایی شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به وضعیت پروژه احداث باند دوم شازند- ازنا گفت: همچنین پروژه دیگری که در این بخش در دست اجرا داریم پروژه احداث باند دوم شازند – ازنا است که ۴۰ کیلومتر از طول کل محور یعنی ابتدای محور (نقطه صفر) بزرگراه اراک – بروجرد در حوزه استان مرکزی قرار دارد.

او افزود: از نقطه صفر تا کیلومتر ۲ این پروژه کار در حال انجام عملیات زیر سازی، از کیلومتر ۲ تا ۱۱ آسفالت ۳ لایه تکمیل شده و در حال بهره برداری آزمایشی قرار دارد.

انعامی تصریح کرد: از کیلومتر ۱۲ تا ۲۰ به دلیل عدم آزاد سازی و اختلاف بین سازمان‌ اوقاف با کشاورزان منطقه فعالیت عمرانی و ساخت صورت نمی‌گیرد و از کیلومتر ۲۱ تا ۲۷ در حال انجام عملیات زیر سازی و ابنیه فنی بوده و از کیلومتر ۳۳ تا ۳۶ در حال انجام عملیات زیر سازی است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خاطرنشان کرد: مبلغ کل قرارداد اول این پروژه ۱۰۷ میلیارد تومان است که در مجموع ۶۶درصد پیشرفت فیزیکی داشته و قرارداد تکمیلی جدید محور فوق الذکر به مبلغ ۸۰ میلیارد تومان در دست تشریفات مناقصه و عقد قرار داد است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close