اخبار بروجردلرستان

تشکیل پرونده برای ۶۰ متخلف زیست محیطی در لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: در فروردین ماه ۶۰ نفر متخلف مرتکب ۵۷ تخلف شدند که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده و در حال حاضر ۲۲ فقره پرونده مختومه و ۳۹ فقره پرونده در جریان است.

علی سالاروند در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با عملکرد یگان حفاظت لرستان در فروردین‌ماه ۱۴۰۲، اظهار کرد: در این یک ماهه هشت مورد صید غیرمجاز آبزیان با ۲۹ قطعه ماهی و یک مورد شکار غیرمجاز پرندگان شامل کبوتر جنگلی کشف شد.

وی ادامه داد: سه مورد شکار غیرمجاز پستانداران شامل دو رأس گراز وحشی و یک سر تشی، هفت مورد زنده‌گیری پرندگان شامل دو بهله عقاب طلایی، سه بهله جغد، یک قطعه دلیچه و یک قطعه کورکور سیاه در این مدت داشتیم.

سالاروند تصریح کرد: زنده‌گیری غیرمجاز خزندگان شامل ۱۲ لاکپشت و شش مورد شروع به شکار و ۱۰ مورد شروع به صید داشتیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان بیان کرد: دو قبضه سلاح غیرمجاز شامل تفنگ بادی و پنج تیر ساچمه‌ای و ۱۰ قبضه سلاح مجاز شامل هفت قبضه ساچمه‌زنی و سه قبضه گلوله زنی کشف شد.

وی ادامه داد: ۶۴ وسیله شکار و صید شامل ۲۶ رشته تور ماهیگیری، سه قلاب، ۲۵ فشنگ جنگی، ۱۰ فشنگ ساچمه‌ای نیز کشف شده است.

سالاروند با اشاره به کشف ۱۹ مورد آلودگی‌های محیط زیست و همچنین اعلام ۲۹ مورد اخطاریه‌های زیست محیطی، تصریح کرد: همچنین برای ۸۵۰ نفر از دانش‌آموزان طرح آموزشی یک ساعت با محیط بان در مدارس شهرستان‌های پلدختر، الشتر، بروجرد و کوهدشت برگزار شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اشاره به تصرف عدوانی بیش از ۵۰۰۰ مترمربع از پناهگاه حیات وحش سفید کوه ازنا در دره قشلاق، ادامه داد: همچنین در این مدت ۳۵۲۰ رأس دام شامل ۳۲۰ رأس دام سنگین و ۳۲۰۰ رأس دام سبک به صورت غیرمجاز در مراتع به چرا پرداختند.

وی بیان کرد: در این مدت ۶۰ نفر متخلف مرتکب ۵۷ تخلف شدند که برای آن‌ها پرونده تشکیل شده و در حال حاضر ۲۲ فقره پرونده مختومه و ۳۹ فقره پرونده در جریان است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close