اخبار بروجرد

آغاز عملیات سم‌پاشی درختان سطح شهر بروجرد/ شهروندان احتیاط کنند

روزهای بروجرد– سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد از آغاز عملیات سم‌پاشی درختان و درختچه‌های سطح شهر به منظور کنترل آفات و مبارزه با بیماری‌های گیاهی خبر داد.

ایرج بابایی در این باره می‌گوید: با توجه به بازدیدهای میدانی مشاور گیاه پزشک سازمان و لزوم سم‌پاشی درختان شهر در فصل بهار، هرساله در این فصل با رعایت کامل اصول فنی و با استفاده از سموم استاندارد، عملیات سم‌پاشی توسط سبزپوشان فضای سبز در سطح شهر انجام می‌شود.

او افزود: با توجه به اینکه رشد گیاهان همواره تحت تأثیر عوامل محدود کننده‌ای همچون آفات قرار می‌گیرد و این آفات باعث ضعف عمومی و نهایت خشکیدگی گیاه می‌شود، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری اقدام به سم‌پاشی درختان پارک‌ها و معابر سطح شهر کرده است تا از خشکیدگی درختان جلوگیری شود.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری بروجرد خاطرنشان کرد: لازم است شهروندان هنگام انجام عملیات سم‌پاشی برای مدت زمان محدود از تردد در این اماکن خودداری کنند و پنجره‌های منازل خود را که مشرف به معابر است، بسته نگه دارند.

بابایی اضافه کرد: لازم است شهروندان از پارک کردن وسیله نقلیه به ویژه خودروهای حاوی میوه و مواد خوراکی (فروشندگان سیار) در حاشیه معابر محل سم‌پاشی خودداری کنند، هرچند این سازمان در راستای حفظ سلامت شهروندان از سموم نباتی و کم خطر در این عملیات استفاده می‌کند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close