لرستان

سرمازدگی تولیدات باغات لرستان را ٢٠ درصد کاهش می‌دهد

روزهای بروجرد– مدیرباغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بیان اینکه سرمازدگی حدود ۲۰ هزار هکتار از باغات استان را تحت تاثیر قرارداد، گفت: با بروز سرمازدگی کاهش ۲۰ درصدی تولید محصولات باغی استان را شاهد خواهیم بود.

 

فارس: محمد حسن کیانی‌فر با اشاره به خسارت سرمازدگی به باغات استان، توضیح داد: سرمازدگی به ۴٩ هزار هکتار از باغات استان که بیش از ۴٢ هزار هکتار آن بارور بود خسارت وارد کرد.

او با بیان اینکه سرمازدگی حدود ۲۰ هزار هکتار از باغات استان را تحت تاثیر قرارداد، عنوان کرد: خسارت سرمازدگی به باغات استان حدود ۴۰ میلیارد‌ تومان برآورد شده است.

به گفته مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی لرستان با بروز سرمازدگی کاهش ۲۰ درصدی تولید محصولات باغی استان را شاهد خواهیم بود.

کیانی‌فر بیان کرد: سرمازدگی فروردین ماه بیشترین خسارت را به هسته داران مانند زردالو و هلو وارد کرد، کمترین خسارت نیز به درختان گردوی پیوندی، سیب و گلابی وارد شد.

 او گفت: بیشتر خسارت به باغات سلسله، دلفان، دورود، الیگودرز، ازنا و خرم‌آباد وارد شد، باغات رومشکان، پل‌دختر و کوهدشت از گزند خسارات در امان ماندند.

 کیانی فر با اشاره به اینکه سازمان جهاد کشاورزی به کشاورزان از طریق وسایل ارتباطی جمعی، رسانه‌ها و فضای مجازی سرمازدگی هشدار داده بود، گفت: کارشناسان جهاد کشاورزی راه‌های جلوگیری از سرمازدگی را برای باغداران اطلاع رسانی کرده بودند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close