اخبار بروجرد

کوچ بهاره عشایر به بروجرد آغاز شد

روزهای بروجرد– رییس امور عشایر بروجرد گفت: کوچ عشایر به این مراتع این شهرستان آغاز شده و تا پانزدهم اردیبهشت عشایر در این شهرستان اتراق خواهند کرد.

“نورالله مصطفی نژاد” در گفت و گو با ایرنا با اشاره به اینکه دام همه سرمایه خانوارهای عشایری است اظهار کرد: رانندگان هنگام عبور از جاده ها مراقب حرکت دام های عشایر باشند تا بر اثر سرعت بالای رانندگان ، دام های عشایر تلف نشوند.

او گفت: نصب تابلوهای هشدار مبنی بر کاهش و کنترل سرعت در جاده ها موسم کوچ می تواند نقش موثری در کاهش تلفات جاده ای دام های عشایر داشته باشد.

مصطفی نژاد یادآور شد: در زندگی عشایری دام تنها سرمایه مولد زندگی خانوارهای عشایری است که تلف شدن این سرمایه در هر بار مسیر کوچ به توان اقتصادی و معیشتی خانوارهای عشایری وارد می کند.

او اظهار کرد: از دستگاه‌های متولی مانند پلس راه ، راهداری ، بهداشت ، دامپزشکی ، منابع طبیعی و هلال احمر تقاضا می شود در مسیر کوچ همکاری لازم را داشته باشند که عشایر کوچ با آرامش و امنیتی داشته باشند.

رییس امور عشایر بروجرد گفت: هم اکنون ۷۰۰ خانوار عشایر این شهرستان با داشتن ۱۱۰ هزار راس دام سبک و سنگین سالانه یک هزار و ۵۰۰ تن فرآورده گوشتی تولید می کنند.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close