لرستان

۶۷ درصد سرقت‌ها در لرستان خرد است

روزهای بروجرد– فرمانده انتظامی لرستان گفت: ۶۷ درصد سرقت‌ها در لرستان خرد است که توسط افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر انجام می‌شود.

ایرنا: سردار یحیی الهی در جمع نمازگزاران مسجد صاحب الزمان (عج) خرم‌آباد، افزود: افراد بی‌خانمان و معتادان متجاهر به کمپ های ترک اعتیاد به عنوان بیمار منتقل می شوند تا تحت درمان قرار بگیرند که برای کاهش آسیب های اجتماعی بسیار موثر است.

 او با بیان اینکه اقدامات صورت گرفته در سال جاری برای مقابله با سرقت نسبت به سال گذشته متفاوت بوده است، افزود: با این اقدامات، ۶ درصد کاهش وقوع سرقت در استان گزارش شد همچنین با رشد چشمگیر کاهش سرقت مسلحانه رو به رو هستیم و کمترین آمار این نوع سرقت را در سطح کشور داریم.

این مسوول انتظامی استان ادامه داد: ۱۰۸ نفر از سارقان سابقه دار و مسلح را که موجب ناامنی و ایجاد رعب و وحشت می‌شدند دستگیر کردیم که این مهم از مطالبات مردم بود و دستگاه قضایی هم در این زمینه به خوبی ورود و احکام لازم را صادر کرد.

سردار الهی گفت: همچنین بیش از ۳۰۰ خرده فروش مواد مخدر در لرستان دستگیر شدند و همچنان با قدرت با این افراد برخورد خواهیم کرد.

او با اشاره به وجود سلاح های غیر مجاز در بین مردم، بیان کرد: اقشار مختلف مردم نباید هیچ گونه سلاح را در منزل نگهداری کنند همچنین با افرادی که در مراسم مختلف اقدام به تیراندازی کنند برخورد جدی خواهیم کرد.

این مسوول در ادامه با تاکید بر همکاری دستگاه های اجرایی با نیروی انتظامی در برقراری نظم و امنیت، گفت: نیروی انتظامی یکی از ارکان اصلی برقراری نظم و امنیت در کشور است اما به همکاری تمامی دستگاه های اجرایی در این زمینه نیاز دارد.

او گفت: سرمنشاء بسیاری از ناهنجاری را مردم به خوبی می‌دانند و اگر اقدامات لازم در مقابله با آنها صورت نگیرد به ناهنجاری اجتماعی تبدیل می‌شوند.

این مسوول با بیان اینکه لرستان یکی از استانهای امن کشور است و براساس رتبه‌بندی های سطح کشور وضعیت خوب و قابل قبولی از نظر امنیت دارد، افزود: ماموریت های نیروی انتظامی استان بسیار گسترده است اما روزانه دغدغه‌های مردم شناسایی می‌شود همچنین در برخورد با سارقان و افراد مالخر در سال جاری به صورت ویژه اقدام خواهیم کرد.

سردار الهی گفت: بسیاری از مشکلات در این حوزه به بیکاری جوانان مربوط می‌شود که باید با اقدامات زیربنایی و توجه به اشتغال این قشر، جرم و سرقت را کاهش داد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close