اخبار بروجرد

با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی خانه نساجی و خانه چوب بروجرد افتتاح شد

روزهای بروجرد– با حضور معاون وزیر میراث فرهنگی خانه نساجی سنتی و خانه چوب شهرستان بروجرد افتتاح شد.

عطا حسن پور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان در این رابطه، اظهار داشت: فاز نخست خانه نساجی سنتی بروجرد با حضور مریم جلالی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کشور و فاطمه مقصودی نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی راه‌اندازی شد.

او بیان داشت: این خانه با هدف آموزش ماشته‌بافی، حرمی‌بافی، فاستونی‌بافی، برزنت‌بافی، کارت‌بافی، رنگرزی، موتابی افتتاح شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان، بیان داشت: برای تجهیز و راه‌اندازی این خانه در فاز نخست مبلغ ۷۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری هزینه شده است.

حسن پور همچنین با اشاره به افتتاح خانه چوب بروجرد نیز گفت:این خانه تخصصی صنایع با ۳۰۰ متر مربع و در دو طبقه در اختیار هنرمندان صنایع‌دستی شهرستان قرار دارد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان با بیان اینکه برای راه‌اندازی این خانه چوب تخصصی حدود هفت میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است، افزود: در این خانه رشته‌های چوبی از جمله منبت، معرف، مشبک، خراطی، مرواربافی و قواره‌بافی ارائه خواهد شد.

حسن‌پور، عنوان کرد: امید است راه‌اندازی این خانه تخصصی، توسعه و رونق محصولات چوبی را در شهرستان بروجرد به دنبال داشته باشد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close