لرستانویژه ها

روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در لرستان

روزهای بروجرد– مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان از روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در این استان خبر داد.

کریم خورشیدوند در حاشیه دومین جلسه هیئت اندیشه‌ورزی لرستان، اظهار داشت: باتوجه‌به روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی استان و کشور، چرایی این موضوع به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.

او با اشاره به موضوع جوانی جمعیت به‌عنوان رویکرد اصلی هیئت اندیشه‌ورز استان، اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از چالش‌ها و پیامدهای پیری جمعیت توسط کارشناسان دفتر امور بانوان استانداری ارائه شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، تصریح کرد: در این نشست همچنین تحولات جمعیت از نگاه آمار، مقایسه نرخ ازدواج، بارداری، سقط و طلاق با کشورهای منطقه، توسعه‌یافته و کل دنیا در استان و کشور تشریح شد.

خورشیدوند، تأکید کرد: برهم‌خوردن ساختار مطلوب جمعیت تبعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وخیمی برای کشور در پی خواهد داشت که باید برنامه‌های مقابله با این موضوع تدوین و عملیاتی شوند.

او همچنین به بحث اسکان مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی و قیمت تمام شده زندگی در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عوامل سیاست‌گذاری دراین‌خصوص باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر عدالت در توزیع امکانات مسائل اجتماعی از جمله جوانی جمعیت نیز در آن لحاظ شوند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close