اخبار بروجرد

۶ کارگاه تولیدی فرش و صنایع جانبی در بروجرد فعال است

روزهای بروجرد- رییس اداره صمت بروجرد گفت: ۶ کارگاه تولیدی فعال و صنایع جانبی از قبیل رنگرزی و ریسندگی سنتی در شهرستان فعال است.

محمد اصل مرز در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به لزوم و افزایش کیفیت فرش‌های دستباف تولیدی کشور با تأکید بر ارزش‌ها و اصالت‌های فرش مناطق آسیب‌شناسی و رفع مسائل و مشکلات تولید امری حیاتی است.

او تصریح کرد: آموزش و ارتقای مهارت قالیبافان و ترویج شیوه‌های صحیح تولید به‌ویژه بافت فرش لازم و ضروری به نظر می‌رسد و این امر تنها با پرورش و استعداد حداکثری از استعدادهای علمی و مهارتی بومی هر منطقه و به‌کارگیری مربیان کار آزموده و فراهم کردن محتوا و امکانات آموزشی استاندارد برای ارتقای مهارت بافندگان میسر خواهد شد.

رییس اداره صمت بروجرد خاطرنشان کرد: از سوی دیگر با تسهیل در فروش و تولید فرش‌هایی با ارزش‌افزوده بالاتر افزایش توجیه اقتصادی بافت فرش برای بافندگان و تثبیت شغلی در این حوزه امکان‌پذیر خواهد شد.

اصل مرز اضافه کرد: در این خصوص ۴۷ دور آموزش ارتقای مهارت قالیبافان (هر دوره به مدت ۷ روز با تعداد ۲۵ نفر کارآموز) در سطح کل استان لرستان تخصیص شده که ۱۱ دوره آن مربوط به شهرستان بروجرد است.

او بیان کرد: ارتقای مهارت و آشنایی قالیبافان با ارزش‌ها و اصالت‌های فرش منطقه و ترغیب آن‌ها برای تولید فرش‌های اصیل و ترویج روش‌های بهینه برای اصلاح عیوب و پیشگیری از بروز چگونگی استفاده از مواد اولیه ابزار و روش‌های بهینه برای بافت فرش و… تخصیص داده شده است.

رییس اداره صمت بروجرد ادامه داد: طی دو ماه اخیر ۱۱ دوره به مدت ۴ روز ۲۷۵ نفر در ۵۵ ساعت دوره آموزشی را گذرانده‌اند.

اصل مرز اظهار کرد: در حال حاضر بیش از ۶ هزار بافنده فرش دستباف در این شهرستان فعالیت می‌کنند و ۶ کارگاه تولیدی فعال و صنایع جانبی از قبیل رنگرزی و ریسندگی سنتی در بروجرد فعال است.

او بیان کرد: ۲۶ درصد بافنده‌های فرش استان در بروجرد است که می‌طلبد نمایشگاهی در این حوزه در شهرستان برپا شود.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close