لرستان

انجام مطالعات ۲۵۰ کیلومتر بستر رودخانه‌های لرستان

روزهای بروجرد– مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان می‌گوید در حال حاضر مطالعات ۳۳۹۵ هکتار معادل ۲۵۰ کیلومتر از بستر رودخانه‌های استان انجام شده است.

داریوش حسن‌نژاد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال برای ۶۰۰ هکتار از بستر رودخانه‌های استان سند صادر شود.

او افزود: طول کل رودخانه‌های دائمی و فصلی لرستان ۹۰۰۰ کیلومتر بوده و اولویت صدور سند برای مناطقی همچون رودخانه‌های اصلی و آبراه‌ها، مناطق با تراکم جمعیت بالا و زمین‌های با ارزش و نقاط گردشگری مانند کهمان، رودخانه خرم‌آباد، مادیان رود، کشکان و تیره دورود است.

حسن‌نژاد تصریح کرد: شرکت آب منطقه‌ای لرستان علاوه بر اقدام برای تثبیت مالکیت دولت در خصوص رودخانه‌ها، مطالعه تالاب‌های استان مانند بیشه دالان و تالاب‌های ۱۴ گانه پلدختر را انجام و مستندات را برای صدور سند به اداره‌کل ثبت اسناد و املاک ارسال کرده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان با بیان اینکه با دریافت سند مالکیت، تکلیف دستگاه‌های دولتی و مردم در این باره مشخص و شفاف می‌شود، افزود: با انجام اقدامات لایروبی و کارهای حفاظتی، جان و مال مردم نیز در سوانح طبیعی همچون سیل در معرض تهدید قرار نخواهد گرفت.

این مسئول یادآور شد: با گرفتن سند مالکیت برای زمین‌های بستر رودخانه‌ها و تثبیت مالکیت دولت به تولیت وزارت نیرو، هرگونه سوءاستفاده احتمالی برای تصرفات بستر و حریم منتفی خواهد شد.

حسن‌نژاد یادآور شد: آب منطقه‌ای در نقش حاکمیتی خود با هرگونه تخلف و تصرف مطابق با قانون برخورد لازم را به عمل خواهد آورد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close