اخبار بروجرد

۳ میلیارد تومان برای بازسازی هفت رشته قنات بروجرد هزینه شد

روزهای بروجرد– رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: ۳۰ میلیارد ریال برای احیا و بازسازی هفت رشته قنات‌ این شهرستان در نیمه نخست سال جاری هزینه شد.

جواد گودرزی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همچنین ۲ رشته قنات در روستای بیاتان شهر اشترینان با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد از محل اعتبارات ملی سیل سال ۱۴۰۱ با اعتباری بیش از هشت هزار و ۵۰۰ میلیون ریال احیا و مرمت شده است.

او افزود: همچنین در این مدت جلسات توجیهی برای بهره برداران جهت استفاده از تسهیلات آبیاری تحت فشار برگزار شده و به تشکیل، تکمیل و اخذ استعلام پرونده های آبیاری تحت فشار در سطح ۱۵.۵هکتار و آبیاری تحت فشار تجمیعی در سطح یک هزار و ۴۷۶ هکتار نیز اقدام شد.

گودرزی اضافه کرد: همچنین طراحی و اصلاح دفترچه طرح‌های آبیاری تحت فشار شهرستان به میزان چهار هزار و ۹۸۳ هکتار صورت گرفت.

او طرح در کارگروه آب و خاک ۶ هزار و ۹۱۳ هکتار، تکمیل پروژه آبیاری کم فشار مزرعه سلیمان کشته روستای ونایی، تعامل با امور منابع آب شهرستان جهت اخذ حق آبه برای پروزه های آبیاری تحت فشار، پاسخ به استعلامات اداره امور منابع آب شهرستان و بازدیدهای مستمر از پروژه های در حال اجرای قنات‌های شهرستان و تهیه صورت وضعیت های مربوطه را از دیگر اقدامات شش ماهه ابتدایی سال جاری برشمرد.

رییس جهاد کشاورزی بروجرد ادامه داد: پروژه های قنات‌هاب ملی مرحله دوم از محل اعتبارات ملی ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

گودرزی اظهار کرد: در مدت یاد شده عملیات اجرایی پروژه احداث استخر ذخیره آب فخرآباد از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ و عملیات اجرایی پروژه احداث کانال آب‌‎بر روستای زرشکه از محل اعتبارات استانی سال ۱۴۰۱ آغاز شده است.

شهرستان بروجرد دارای ۶۹ هزار هکتار زمین کشاورزی و باغی است.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close