اخبار جهانگوناگون

تعبیر متداول‌ترین خواب‌هایی که می‌بينيم

روزهای بروجرد– موضوع تعبیر خواب سالهاست که مورد توجه بوده و دلایل خوبی هم دارد. درک معنای عمیق‌تر رویاها می‌تواند درک درستی از احساس و تفکر شما ایجاد کند، که می‌تواند برای ایجاد بینش شخصی مفید باشد.

سلامت نیوز: زیگموند فروید، روانکاو مشهور، رؤیاها را جاده رسیدن به ناخودآگاه توصیف کرد و پیشنهاد کرد که با مطالعه محتوای آشکار رویاها، می‌توانیم خواسته‌های پنهان و ناخودآگاهی را که منجر به روان رنجوری می‌شوند، آشکار کنیم.

تجزیه و تحلیل نمادهای رویا و نسبت دادن معنی به آنها در فرهنگ عامه منبعی برای سرگرمی و تأمل در خود شده است. آیا رویاها معنایی دارند؟ آیا می توانید خواسته ها و خواسته های ناخودآگاه خود را با تعبیر خواب خود بیاموزید؟

آنچه رویاهای شما به شما می گویند و اینکه آیا آنها احساسات واقعی شما را آشکار می کنند به عوامل مختلفی بستگی دارد.محققان دریافته‌اند که هفت خواب رایج شامل مورد حمله یا تعقیب، دیر رسیدن، مردن عزیزان، افتادن، پرواز، مدرسه و رابطه جنسی است.

بیایید نگاهی دقیق‌تر به برخی از رایج‌ترین خواب‌ها بیندازیم و کتاب‌های تعبیر خواب درباره آن‌ها چه می‌گویند.

رویاهای مربوط به سقوط

رویاهای افتادن از ارتفاعات بسیار رایج است. در حالی که یک افسانه رایج وجود دارد که می گوید اگر در رویای خود به زمین بخورید در زندگی واقعی خواهید مرد، مشخصا و به سادگی درست نیست. بنابراین، رویاهای افتادن واقعاً چه معنایی می تواند داشته باشد؟

طبق بسیاری از تعابیر رایج رویاها و حداقل یک مطالعه، افتادن رویاها نشانه آن است که چیزی در زندگی شما خوب پیش نمی رود.

راسل گرانت، نویسنده کتاب “فرهنگ لغت رویای مصور” می گوید: “خواب افتادن بسیار رایج است. این نمادی از ترس در زندگی واقعی است – شاید شکست در کار یا زندگی عاشقانه.” او می افزاید که «سقوط اغلب بیانگر نیاز به رها کردن بیشتر و لذت بردن بیشتر از زندگی است.»

رویاهایی در مورد برهنه شدن در ملاء عام

آیا تا به حال یکی از آن خواب های ناخوشایند را دیده اید که در مدرسه یا اداره لخت ظاهر می شوید؟ نگران نباشید. رویای برهنه بودن عادی است.

پنی پیرس، نویسنده «فرهنگ لغت رویایی برای آدمک‌ها»، پیشنهاد می‌کند که دیدن برهنگی عمومی ممکن است نشان‌دهنده این باشد که احساس می‌کنید دروغگو هستید یا از آشکار کردن کاستی‌های خود می‌ترسید.

رویاهایی درباره تعقیب شدن

رویاهایی که توسط یک مهاجم شناخته شده یا ناشناس تعقیب می شوند، می توانند به خصوص ترسناک باشند. و بسیاری از مردم این نوع رویاها را تجربه می کنند. اما رویاهای تعقیب شدن در مورد آنچه در ذهن شما می گذرد چه می گویند؟

مترجمان رویاها اغلب پیشنهاد می کنند که چنین رویاهایی به این معنی است که شما سعی می کنید از چیزی در زندگی روزمره خود اجتناب کنید. تونی کریسپ، نویسنده «فرهنگ لغت رویا»، پیشنهاد می کند که تعقیب شدن در خواب ممکن است نشان دهنده تمایل به فرار از ترس ها یا خواسته های شما باشد.

کلید درک معنای چنین رویایی تا حدی به هویت تعقیب کننده شما بستگی دارد. اگر :

یک حیوان باشد: ممکن است از خشم، احساسات و سایر احساسات خود پنهان شوید.
تعقیب کننده ناشناخته باشد: اگر تعقیب کننده شما یک شخصیت مرموز و ناشناخته است، ممکن است نشان دهنده یک تجربه کودکی یا آسیب گذشته باشد.
عضوی از جنس مخالف باشد: به این معنی است که شما از عشق می ترسید یا توسط یک رابطه گذشته تسخیر شده اید.

رویاهای از دست دادن دندان

اگر دندان هایتان بیفتد خواب چه تعبیری دارد؟ پنی پیرس، نویسنده «فرهنگ لغت رویایی برای آدمک‌ها»، پیشنهاد می‌کند که دیدن خواب از دست دادن دندان می‌تواند معانی متعددی داشته باشد.

به عنوان مثال ممکن است به این معنی باشد که شما نگران جذابیت یا ظاهر خود هستید. همچنین ممکن است نشان دهنده این باشد که شما در مورد توانایی خود در برقراری ارتباط نگران هستید، یا نگران این هستید که ممکن است چیزی شرم آور گفته باشید.

او توضیح می‌دهد: «ماهیت واقعی دندان‌ها توانایی آن‌ها در گاز گرفتن، بریدن، پاره کردن و ساییدن است. اگر دندان هایتان بیفتد، قدرت شخصی و توانایی خود را برای قاطعیت، قاطعیت و محافظت از خود از دست می دهید.

رویاهایی درباره مردن

مرگ یکی دیگر از موضوعات رایج رویاها است که می تواند به ویژه نگران کننده باشد. رویاپردازان گاهی اوقات خواب مرگ یکی از عزیزانشان یا حتی مرگ خود را می بینند. تعبیر خواب های رایج نشان می دهد که چنین رویاهایی منعکس کننده اضطراب در مورد تغییر یا ترس از ناشناخته هستند.

لوری لوونبرگ در کتاب «رویا» پیشنهاد می‌کند: «تغییر نیز مانند مرگ می‌تواند ترسناک باشد، زیرا ما نمی‌دانیم «آن سوی» تغییر چیست، به همین دلیل است که ذهن رویاپرداز تغییر را با مرگ برابر می‌داند.

لوونبرگ همچنین معتقد است که خواب دیدن مرگ یکی از عزیزان می تواند بازتاب ترس مشابهی از تغییر باشد، به ویژه در مورد فرزندانمان. با بزرگ شدن کودک، ذهن والدین شروع به تعجب می کند که نسخه کوچکتر کودک کجا رفته است. بنابراین، رویاهای مردن، نوعی سوگواری برای گذشت زمان را نشان می دهد.

مطالعات همچنین نشان داده است که کسانی که به پایان زندگی نزدیک می شوند و عزیزان اطرافشان رویاهای مهم و معناداری را تجربه می کنند که اغلب مربوط به حضور آرامش بخش، آماده شدن برای رفتن، تماشای یا درگیر شدن با متوفی، عزیزان در انتظار، تجربیات ناراحت کننده و کارهای ناتمام است. .

رویاهایی درباره شرکت در آزمون

مطالعات همچنین نشان داده‌اند که رویاهای امتحان دادن رایج هستند. به گفته کریگ همیلتون پارکر، نویسنده “معنای پنهان رویاها”، امتحان کردن در خواب ممکن است ترس اساسی از شکست را آشکار کند.

او می نویسد: «امتحانات، تجربیات استرس زا هستند که در آنها مجبور می شوید با کاستی های خود روبرو شوید. “خواب دیدن اینکه در یک امتحان مردود شده اید، در یک امتحان دیر می آیید یا آماده نیستید نشان می دهد که برای چالش های زندگی بیداری احساس آمادگی نمی کنید.”

رویاهایی درباره خیانت

خواب دیدن اینکه همسر یا شریک عاشقانه شما با شخص دیگری به شما خیانت می کند می تواند بسیار ناراحت کننده باشد. در برخی موارد، مردم حتی تعجب می کنند که آیا این رویا واقعاً ممکن است حقیقت داشته باشد. آیا خواب دیدن اینکه همسرتان خیانت می کند به این معنی است که ممکن است این اتفاق بیفتد؟ یا اینکه در حال حاضر اتفاق افتاده است؟

در حالی که این رویاها ممکن است بازتاب ترس از خیانت باشد

تریش و راب مک گرگور، نویسندگان «فرهنگ لغت کامل رویاها»می گویند، چنین رویاهایی احتمالاً به این معنی نیست که همسر شما خیانت می کند یا خیانت خواهد کرد.

نویسندگان پیشنهاد می‌کنند: «این یکی دیگر از رویای «چه می‌شد اگر» است – شما در حال آزمایش محدودیت‌های واقعیت هستید.

رویاهای مربوط به خیانت نشان دهنده مشکلات مربوط به اعتماد، وفاداری و ارتباط در یک رابطه است.اگر شما یا شریک زندگیتان در خوابتان خیانت کرده اید، یکی از شما در حال حاضر آنچه را که از آن رابطه نیاز دارید دریافت نمی کند.

رویاهای پرواز

بسیاری از مردم رویاهای مربوط به پرواز را تجربه می کنند. رویاهای پرواز می تواند هیجان انگیز و حتی رهایی بخش باشد، اما گاهی اوقات می تواند کاملاً ترسناک باشد (به ویژه برای کسانی که از ارتفاع می ترسند).

به گفته تونی کریسپ، نویسنده «فرهنگ لغت رویا»، رویاهای مربوط به پرواز اغلب دو جنبه متفاوت دارند. آنها می توانند احساسات آزادی و استقلال را نشان دهند. از سوی دیگر، آنها همچنین می توانند تمایل به فرار یا فرار از واقعیت های زندگی را نشان دهند.

او می نویسد: “پرواز به تنهایی بیشتر اوقات رخ می دهد و جنبه مستقل پرواز را نشان می دهد. اما از آنجایی که اغلب شامل احساسات مثبت لذت است، پرواز ممکن است تمایلات جنسی ما را به تصویر بکشد… به خصوص جنبه هایی از آن که بیانگر آزادی از هنجارها و محدودیت های اجتماعی است.”

رویاهای مربوط به بارداری

مترجمان رویا اغلب معتقدند که رویاهای بارداری نشان دهنده همه چیز از خلاقیت تا ترس است. دیوید سی. لوهف، نویسنده “دایره لغت رویاها” معتقد است که رویاهای بارداری ممکن است گاهی اوقات ترس یک زن از اینکه یک مادر ناکافی باشد را نشان دهد.

تونی کریسپ، برداشت متفاوتی دارد و پیشنهاد می‌کند که رویاهای بارداری نشان می‌دهد که رویا بیننده در حال توسعه بخشی از پتانسیل یا تعمیق یک رابطه است. مترجم رویا، راسل گرانت می‌نویسد که این رویاها زمان‌های سختی را پیش‌بینی می‌کنند.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close