اخبار بروجردلرستان

لرستان به‌عنوان قطب داروسازی در کشور شناخته شده است

روزهای بروجرد- رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: استان به‌عنوان قطب داروسازی در کشور شناخته شده و چون با صنعت همراه بوده در اشتغال‌زایی هم اثرگذار است.

بهرام دلفان  در نشست شورای آموزش عالی دانشگاه آیت‌الله بروجردی اظهار کرد: هر استان می‌تواند بر روی جذب دانشجو از یک کشور متمرکز کند و دانشگاه آزاد در این زمینه اقدام کند.

او با بیان اینکه از بهمن‌ماه قرار است جذب دانشجوی خارجی از هند و پاکستان انجام شود، افزود: در کل کشور ۶۴ دانشکده و دانشگاه علوم پزشکی وجود دارد ولی در لرستان، نقطه قوت ما وجود داروسازی و دندانپزشکی است.

دلفان با بیان اینکه لرستان به‌عنوان قطب داروسازی در کشور شناخته شده و چون با صنعت همراه است در اشتغال‌زایی هم اثرگذار است، خاطرنشان کرد: جذب دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد در رشته‌های داروسازی و دندانپزشکی بسیار حائز اهمیت است.

دلفان اضافه کرد: امروز وارد کننده بیمار و دانشجوی خارجی دلالان هستند، لذا باید از ظرفیت هلال‌احمر و سازمان نظام پزشکی برای وارد کردن بیمار و دانشجوی پزشکی خارجی استفاده شود تا فرهنگ ایرانی اسلامی نیز ترویج داده شود.

او با بیان اینکه در جذب دانشجوی خارجی باید به اشتغال‌زایی، صنعت و پژوهش توجه کرد، افزود: در بروجرد دو کارخانه داروسازی زاگرس‌فارمد و اکسیر وجود دارد و لذا این ظرفیت خوبی در شهرستان است.

دلفان ادامه داد: دانشگاه‌ها از ظرفیت خالی اماکن یکدیگر استفاده کنند تا رشته‌های مختلف دانشگاهی پذیرش شود. باید از اتفاقاتی که در دنیا در حوزه آموزش می‌افتد، استفاده کرد.

او اظهار کرد: درمانگاه‌های تخصصی لرستان می‌توانند برای درمان دانشجویان با دانشگاه‌ها قرارداد بسته و به آنها خدمات ارائه دهند.

 

 

منبع: ایسنا

مقالات مشابه

1 thought on “لرستان به‌عنوان قطب داروسازی در کشور شناخته شده است”

  1. چرا بروجرد به عنوان قطب دارو سازی کشور دانشکده پزشکی که هیچ، دانشکده دارو سازی هم ندارد؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close