اخبار بروجردحوادثلرستان

مرگ ۵ کوهنورد در اشترانکوه تایید شد

روزهای بروجرد– رییس جمعیت هلال‌احمر ازنا جزئیات کوهنوردان مفقود شده در اشترانکوه را تشریح کرد.

علیرضا سلیمانی با اشاره به مفقود شدن ۹ کوهنورد در اشترانکوه به تسنیم گفت: یک تیم ۹ نفره کوهنوردی شامگاه پنجشنبه از شهرستان دورود به قله سنبران اشترانکوه عازم شدند و از صبح امروز صعود خود را آغاز کردند.

او افزود: کوهنوردان پس از شروع صعود در منطقه چاله کبود گرفتار بهمن شدند و تیم‌های امدادونجات هلال‌احمر نیز بلافاصله به محل حادثه عازم شدند.

 رئیس جمعیت هلال‌احمر ازنا عنوان کرد: از تعداد ۹ کوهنورد ۲ نفر مصدوم و ۲ نفر سالم پیدا شدند، ولی پنج نفر دیگر از کوهنوردان زیر بهمن گرفتار شدند.

 او با اشاره به تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودی، بیان کرد: از تعداد ۵ نفر گرفتار در بهمن دو نفر اهل شهرستان ملایری، دو نفر دورودی و یک نفر بروجردی هستند.

سلیمانی گفت: یک تیم از امدادگران شهرستان ازنا در محل حادثه حاضرند و یک فروند بالگرد از استان مرکزی به محل حادثه اعزام شد.

فرماندار ازنا: احتمال جان باختن مفقودی‌ها زیاد است

فرماندار ازنا نیز در گفتگو با ایسنا گفت: به دلیل ارتفاع زیاد و رانش برف احتمال اینکه عملیات جستجو برای ناپدید شدگان طول بکشد بسیار زیاد است.

محمدرضا فاتحی اظهار کرد: متاسفانه به رغم همه هشدارهایی که ستاد مدیریت بحران شهرستان ازنا مبنی بر عدم حضور کوهنوردان و گردشگران به ارتفاعات داده بود اما روز گذشته تیمی متشکل از ۹ کوهنورد از شهرستان دورود به ارتفاعات “سِن‌بران” صعود می‌کنند که امروز در بین مسیر به دلیل رانش برف دچار بهمن می‌شوند.

او اضافه کرد: چهار نفر از تیم صعود کننده دچار جراحت سطحی شده و به بیمارستان شهید ولیان الیگودرز اعرام شدند.

فرماندار ازنا بیان کرد: پنج نفر دیگر تیم کوهنوردی تا الان مفقود هستند و از زمان آگاهی از حادثه تاکنون جستجو با حضور گروه‌های امداد هلال‌احمر شهرستان، هیات کوهنوردی استان، دو بالگرد از هلال احمر و اورژانس الیگودرز در تلاش برای یافتن کوهنوردان مفقودی هستند.

فاتحی تصریح کرد: این پنج نفر کوهنورد مفقودی اهل بروجرد، ملایر و دورود هستند و احتمال این که عملیات جستجو برای ناپدید شدگان طول بکشد بسیار زیاد است.

او یادآور شد: با توجه به بارش سنگین برف احتمال جان باختن پنج نفر زیاد است اما با این اوصاف تلاش برای جستجو همچنان ادامه دارد.

فرماندار ازنا گفت: چنانچه اطلاعات دقیقی در جلسه ستاد بحران شهرستان دریافت کنیم اطلاع رسانی خواهیم کرد.

فاتحی بیان کرد: شب گذشته بارندگی در منطقه داشتیم اما در حال حاضر هوای شهرستان آفتابی است.

تکمیلی

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان از فوت ۵ کوهنورد مفقود شده در بهمن که پیش از ظهر امروز در قله سِ‌بران اشترانکوه اتفاق افتاد، خبر داد.

محسن آدینه وند اظهار کرد: در ساعت ۱۲:۳۰ اولین سورتی پرواز اورژانس الیگودرز برای یافتن اجساد مفقودین دچار شده در بهمن در بالاتر از قله‌سَن‌بران آغاز شد.

وی اضافه کرد: با اطلاع از حادثه چهار سورتی پرواز اورژانس هوایی الیگودرز به تناوب برای یافتن اجساد انجام شده است.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی لرستان بیان کرد: متاسفانه جسد ۵ کوهنورد  از زیر بهمن خارج شدن و با هماهنگی‌های انجام شده توسط بالگرد جمعیت هلال‌احمر (استان مرکزی) منتقل می‌شوند.

آدینه وند بیان کرد: دو تن از کوهنوردان مفقود شده، سر از بدنشان جدا شده بود.

وی گفت:  از مجموع سه مصدوم، یک مصدوم به بیمارستان ولیان و دو مصدوم به بیمارستان امام جعفر صادق (ع) الیگودرز منتقل شدند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close