اخبار ایرانبهداشت و خانواده

ادویه‌های شفابخش برای مقابله با بیماری‌های زمستانی

روزهای بروجرد– فصل زمستان همواره با موجی از بیماری‌ها و عفونت‌های فصلی همراه است که اغلب به دلیل تشکیل بیش از حد مخاط در هوای سرد ایجاد می‌شود. گنجاندن ادویه‌ها و گیاهان در رژیم غذایی می‌تواند به رفع احتقان (احساس خفگی و تنگی نفس)، سرماخوردگی و ناراحتی‌های تنفسی کمک کند.

همشهری آنلاین: در این مطلب به طور کلی به نقش ادویه‌ها که می‌توانند به طور طبیعی بیماری‌ها و عفونت‌های فصلی را برطرف کنند، پرداخته‌ایم.

افزودن ادویه‌ها به آب گرم، سوپ، آبگوشت یا داروهای گیاهی می‌تواند به تسکین علائم احتقان (احساس خفگی یا تنگی نفس)، سرماخوردگی، سرفه و تب کمک کند. این به دلیل وجود آنتی اکسیدان‌ها و مواد معدنی در ادویه جات است که دارای خواص دارویی طبیعی هستند که در کاهش التهاب، تقویت ایمنی و تسکین درد و ناراحتی تاثیر دارند.

ارتقا دهنده سیستم ایمنی

آنتی اکسیدان‌های موجود در سیر می‌توانند به تقویت ایمنی بدن کمک کنند. سیستم ایمنی قوی برای مبارزه با ویروس‌ها و عفونت‌هایی که باعث سرماخوردگی و سرفه می‌شوند ضروری است.

التهاب را کاهش می‌دهند

آنتی اکسیدان‌های موجود در ادویه‌هایی مانند زردچوبه، زنجبیل و دارچین دارای خواص ضد التهابی هستند. التهاب اغلب به احتقان و ناراحتی در طول سرماخوردگی کمک می کند. این ادویه‌ها و گیاهان می‌توانند به آرام کردن التهاب و کاهش علائم آن کمک کنند.

تسکین دهنده تحریک گلو

ادویه‌های غنی از آنتی اکسیدان اغلب دارای خواص تسکین دهنده برای گلو هستند. نوشیدنی‌های گرم با ادویه‌هایی مانند دارچین و زنجبیل می‌توانند گلودرد مرتبط با سرماخوردگی را تسکین دهند.
خنثی کننده رادیکال‌های آزاد

رادیکال‌های آزاد تولید شده در طول بیماری می‌توانند به سلول‌ها آسیب بزنند و علائم بیماری را تشدید کند. آنتی اکسیدان‌های موجود در ادویه‌ها این رادیکال های آزاد را خنثی کرده و از آسیب بیشتر جلوگیری می‌کنند و باعث بهبودی می‌شوند.

تسکین دهنده تنفس

برخی از ادویه‌ها، مانند میخک، ممکن است خواص خلط آور خفیفی داشته باشند که به کاهش مخاط و کاهش ناراحتی‌های تنفسی کمک می کند. این خصوصیت می‌تواند به ویژه برای کاهش سرفه و احتقان مفید باشد.

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close