اخبار بروجردورزش

محمدسامان بیرانوند: به طلای المپیک فکر می‌کنم

روزهای بروجرد– محمد سامان بیرانوند ورزشکار رشته تیراندازی اهداف پروازی گفت: فقط به طلای المپیک فکر می‌کنم، به خاطر وطنم در ایران خواهم ماند و هیچگاه ایران را ترک نخواهم کرد، چرا که اعتقاد دارم در خاک وطنم می توان رشد کرد.

آیین استقبال از محمد سامان بیرانوند ورزشکار رشته تیراندازی اهداف پروازی که به تازگی مدال طلای آسیا و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرده است با حضور ورزشکاران و مسئولان استانی و شهرستانی در میدان تختی بروجرد برگزار شد. 

از ۱۰ سالگی تیراندازی اهداف پروازی را شروع کردم

محمد سامان بیرانوند ورزشکار رشته تیراندازی اهداف پروازی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس بروجرد گفت: از ۱۰ سالگی تیراندازی اهداف پروازی را شروع کردم و در همان ۱۰ سالگی مقام کشور را کسب کردم،

او اظهار داشت: پدر و مادرم در کسب موفقیت من تاثیر بسزایی داشته اند، اولین بار در سن ۶ سالگی با اسلحه‌ای که در دست پدرم بود و من فقط ماشه را چکاندم تیراندازی کردم.

او بیان کرد: پنج سال است که پیاپی قهرمان کشور هستم و سه سال مستمر است که رنکینگ اول کشور را در رشته تیراندازی اهداف پروازی کسب کرده‌ام.

محمد سامان گفت: در تیراندازی اهداف پروازی، جسمی توسط،دستگاه به هوا پرتاب می‌شود و تیرانداز باید آن را نشانه گرفته و هدف قرار دهد.

او اظهار داشت: خیلی خوشحال هستم که برای اولین بار سهمیه المپیک کسب کردم، از ریاست فدراسیون تیراندازی جمهوری اسلامی ایران که همه امکانات را در اختیار ورزشکاران رشته تیراندازی قرار داده‌اند تشکر می‌کنم.

فقط به طلای المپیک فکر می‌کنم

او بیان کرد: فقط به طلای المپیک فکر می‌کنم، به خاطر وطنم در ایران خواهم ماند و هیچگاه ایران را ترک نخواهم کرد اعتقاد دارم در خاک وطنم می توانم رشد کنم.

او افزود: اگر مدالی کسب کنم متعلق به کشور و مردم ایران است،

از ملت ایران درخواست دارم که برایم دعا کنند تا بتوانم طلای المپیک را کسب کنم.

پدر و مادر محمد سامان بیرانوند نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس آرزو کردند فرزندشان افتخار ایران اسلامی باشد و پرچم ایران را در بازیهای المپیک ۲۰۲۴ پاریس به اهتزاز درآورد. 

تیراندازی در خون مردم لرستان است

رئیس هیات تیراندازی لرستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: محمد سامان بیرانوند نوجوان ۱۵ ساله در رشته تیراندازی اهداف پروازی در آسیا مدال طلا و سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس را کسب کرد.

حمید خدادادی افزود: وی اولین سهمیه المپیک در تاریخ ورزش تیراندازی کشور را کسب کرد، تیراندازی یک رشته تجهیزات محور است و نیاز است مسئولان استانی کمک کنند.

او اظهار داشت: تیراندازی در خون مردم لرستان است و اگر سلاح و تجهیزات در اختیار هیات تیراندازی لرستان قرار بگیرد افتخارات بزرگی در این رشته کسب خواهیم کرد.

او بیان کرد: تیراندازی، ورزش حماسی لرستان محسوب می‌شود، اگر تجهیزات لازم در اختیار باشد لرستان پایلوت ورزش تیراندازی در کشور و جهان خواهد بود.

رییس هیات تیراندازی لرستان گفت: محمد سامان بیرانوند با ۱۵ سال سن سومین نفری است که در جهان سهمیه المپیک را کسب کرده است، وی یک نابغه است که تاکنون کسی با سن ۱۵ سال نتوانسته سهمیه المپیک را کسب کند.

محمد سامان نیاز به حمایت‌های مالی مسوولان دارد

خدادادی افزود: محمد سامان نیاز به حمایت‌های مالی مسوولان دارد، ماهیانه بین ۸۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان هزینه فشنگ برای تمرینات تیراندازی می‌باشد.

او اظهار داشت: هیات تیراندازی لرستان در یک هفته گذشته سهمیه المپیک و قهرمانی آسیا، و در رشته میکس کشوری یک بانو و یک آقا نیز مدال نقره گرفتند، آنا عالیخانی مقام اول جوانان کشور  را کسب کرد و ستایش مرادی نیز در رشته تپانچه بادی مقام نقره کشور را کسب کرده است که همگی از هیات تیراندازی لرستان هستند.

رییس هیات تیراندازی لرستان گفت: اگر مسئولان شهرستان بروجرد همت کنند و یک قطعه زمین به هیات تیراندازی اختصاص بدهند یک سایت تیراندازی اهداف پروازی در بروجرد احداث خواهیم کرد که علاوه بر جذب گردشگر و کمک به احیای محیط زیست، باعث تخلیه هیجانات جوانان برای تیراندازی می‌باشد.

خدادادی افزود: حدود ۳۰۰ نفر در هیات تیراندازی لرستان فعالیت دارند.

در مراسم استقبال از محمد سامان بیرانوند فرماندار و رئیس اداره ورزش و جوانان بروجرد و معاون مدیرکل ورزش و جوانان لرستان و رئیس هیات تیراندازی لرستان و ورزشکاران شهرستان بروجرد حضور داشتند.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close