اخبار ایران

هشدار در خصوص ظهور سویه جدید کرونا؛ دوباره ماسک بزنید

روزهای بروجرد– یک پزشک متخصص بیماری‌های عفونی با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورها گفت بهتر است تمامی افراد در اماکن شلوغ ماسک بزنند.

رضا صالحی در گفت‌وگو با پانا با اشاره شیوع سویه جدید کرونا در برخی کشورها از جمله ترکیه، اظهار کرد: «سویه جدید تحت عنوان JN.1 نام دارد که از خانواده اُمیکرون است. با توجه به افزایش آمار بستری‌ها ناشی از این سویه در برخی کشورهای آمریکا و اروپا، متخصصان اعلام کرده‌اند که این سویه بسیار مسری‌تر در حال گسترش است و احتمال شیوع آن در همه کشورها وجود دارد.»

او تاکید کرد: «البته هنوز مدرکی مبنی بر اینکه JN.1 بتواند باعث بیماری جدی‌تری نسبت به سایر انواع کرونا داشته باشد، در دست نیست.»

این پزشک متخصص درخصوص علائم سویه جدید گفت: «علایم اولیه مشابه سایر انواع ‌کووید۱۹ است. گلودرد، خستگی، سردرد، احتقان، گرفتگی بینی، سرفه و تب از جمله این علایم است.»

او تاکید کرد: «بهترین اقدام پیشگیری است و افراد می‌توانند در این ایام سرد سال در اماکن شلوغ، استفاده از ماسک را بازهم در دستور کار قرار دهند. حتما از تهویه مناسب استفاده کنند و در محیط‌های شلوغ از جمله مترو فاصله‌گذاری را رعایت کنند. ضمن اینکه افرادی هم که علایم بیماری را دارند به‌منظور پیشگیری از شیوع گسترده تا زمان بهبودی از حضور در جمع و اماکن شلوغ خودداری کنند و فرایند درمان را از طریق مراجعه به متخصصان دنبال کنند.»

صالحی در پاسخ به اینکه آیا واکسن علیه سویه جدید کارساز هستند، گفت: «هنوز مطالعات جدی درباره این موضوع اعلام نشده اما آنچه که تیم‌های تحقیقاتی اروپایی و آمریکایی اعلام کرده‌اند به نظر می‌رسد واکسن‌های کووید۱۹ علیه این نوع سویه هم کارساز باشد.»

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close