لرستان

فرسودگی ۴۰ درصد از خطوط انتقال آب روستاها و شهرهای لرستان

روزهای بروجرد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان از فرسودگی ۴۰ درصد از خطوط انتقال آب روستاها و شهرهای این استان خبر داد.

اکبریان در گفت‌وگو با رسانه‌ها با اشاره به پیشرفت ۸۵ درصدی پروژه‌های جهاد آبرسانی در شهرستان چگنی، اظهار داشت: در صورت تأمین اعتبار پروژه‌های آبرسانی شهرستان چگنی اوایل سال آینده به بهره‌برداری می‌رسند.

او اظهار کرد: ۱۴ پروژه آبرسانی روستایی توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) در شهرستان چگنی در حال اجرا است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، اعتبار پروژه‌های جهاد آبرسانی شهرستان چگنی را ۴۱ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: با اجرای این ۱۴ پروژه ۵۰ روستا به طور مستقیم و با ۹ هزار و ۳۵۶ نفر از نعمت آب سالم و بهداشتی بهره‌مند می‌شوند، علاوه بر این سیستم آبرسانی ۶۰ روستا هم متأثر از این طرح ارتقا پیدا می‌کند.

اکبریان، گفت: پروژه‌های جهاد آبرسانی شهرستان چگنی شامل ۹ باب مخزن، خط انتقال به طول ۴۰ کیلومتر و یک ایستگاه پمپاژ است.

او در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه ۴۰ درصد از خطوط انتقال آب شهری و روستایی لرستان نیاز به اصلاح دارد، گفت: از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه ۲۳ کیلومتر از خطوط انتقال آب شهری و روستایی اصلاح شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا پایان بهمن‌ماه ۲۳ کیلومتر از خطوط انتقال آب اصلاح و توسعه پیدا کرده است، افزود: شش کیلومتر از خطوط انتقال آب شهرهای خرم‌آباد، دورود، معمولان، الیگودرز و بروجرد اصلاح شده است.

اکبریان، اعتبار هزینه شده برای اصلاح و توسعه خطوط انتقال آب را ۳۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

او گفت: در بخش روستایی هم ۱۷ کیلومتر از خطوط انتقال آب روستاهای دلفان، «چغابل»، سراب دوره و کوهدشت اصلاح و توسعه پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، اعتبار هزینه شده برای اصلاح خطوط انتقال آب روستایی را ۳۵ میلیارد تومان مطرح کرد.

اکبریان، طول خطوط انتقال آب استان را سه هزار و ۷۳۰ کیلومتر عنوان کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های فنی و میدانی انجام شده بیش از ۴۰ درصد از خطوط انتقال آب استان فرسوده است و به اصلاح و بازسازی نیاز دارد.

او بیان داشت: برای اصلاح خطوط انتقال آب استان بیش از هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close