اخبار جهانبهداشت و خانواده

افسانه های رایج درباره امگا ۳

روزهای بروجرد– مکمل های روغن ماهی امگا ۳ از ماهی های چرب مانند سالمون و خال مخالی به دست می آیند و حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند.

به گزارش هلث شاتز، مکمل های روغن ماهی امگا ۳ از ماهی های چرب مانند سالمون و خال مخالی به دست می آیند و حاوی اسیدهای چرب ضروری امگا ۳ ایکوزاپنتانوئیک اسید (EPA) و دوکوزاهگزانوئیک اسید (DHA) هستند. فواید روغن ماهی از محتوای اسید چرب امگا ۳ ناشی می شود که به بهبود سلامت قلب و مغز و کاهش التهاب کمک می کند. علیرغم محبوبیت این مکمل ها، هنوز تصورات غلطی زیادی در مورد آنها وجود دارد.

۷ افسانه در مورد مکمل های روغن ماهی امگا ۳

مکمل های روغن ماهی امگا ۳ به دلیل فواید بی شماری که برای سلامتی دارند محبوبیت پیدا کرده اند. با این حال، اطلاعات نادرست و گیج کننده ای اغلب تصمیم گیری در مورد مصرف آنها و اینکه باید آنها را در رژیم غذایی روزانه گنجانند یا خیر، برای مردم سخت می کند. اجازه دهید این ۷ افسانه در مورد مکمل های روغن ماهی امگا ۳ را رد کنیم:

افسانه ۱: همه مکمل های روغن ماهی امگا ۳ یکسان هستند

مردم معتقدند همه روغن های ماهی یکسان هستند و فواید یکسانی دارند. اما این درست نیست! ارزش غذایی مکمل ها به عوامل مختلفی از جمله منبع ماهی، روش استخراج و فرآیند تولید بستگی دارد. برای اطمینان از خلوص و قدرت، به دنبال مکمل‌هایی از مارک‌های معتبر و مکمل‌هایی باشید که توسط سازمان‌های شخص ثالث تأیید شده‌اند.

افسانه ۲: مکمل های روغن ماهی امگا ۳ فقط برای سلامت قلب مفید هستند

در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ برای قلب شما مفید هستند، مزایای آنها بسیار فراتر از سلامت قلب است. امگا ۳ نقش مهمی در عملکرد مغز، سلامت مفاصل، سلامت چشم و مدیریت کلی التهاب دارد. تحقیقات انجام شده توسط Advances in Nutrition نشان می دهد که مکمل های امگا ۳ ممکن است از عملکرد شناختی، تنظیم خلق و خو و کاهش خطر زوال شناختی مرتبط با افزایش سن حمایت کنند.

افسانه ۳: روغن ماهی امگا ۳ می تواند باعث آروغ شود

مکمل های روغن ماهی با کیفیت پایین ممکن است باعث آروغ یا احساس طعم ترش در دهان شوند. با این حال، مکمل‌های روغن ماهی با کیفیت بالا که برای حذف ناخالصی‌ها و به حداقل رساندن اکسیداسیون تحت تقطیر مولکولی قرار می‌گیرند، کمتر باعث ایجاد چنین عوارض جانبی می‌شوند. علاوه بر این، مصرف مکمل های روغن ماهی همراه با وعده های غذایی می تواند به کاهش خطر ابتلا به آروغ کمک کند.

افسانه ۴: فقط افراد مسن به روغن ماهی نیاز دارند

روغن ماهی نه تنها برای افراد مسن مفید است. برای رفاه کلی همه نیز می تواند خوب باشد. روغن ماهی امگا ۳ از عملکرد آن در سلامت مغز در بزرگسالان جوان گرفته تا انعطاف پذیری مفاصل برای ورزشکاران، فواید مختلفی را برای افراد در سنین مختلف ارائه می دهد. برای شروع استفاده از این مکمل های پر از مواد مغذی، لازم نیست منتظر بمانید بهتر است اوز از پزشک سوال کنید و سپس مصرف آن را شروع کنید.

افسانه ۵: مکمل های روغن ماهی امگا ۳ خطر خونریزی را افزایش می دهند

در حالی که اسیدهای چرب امگا ۳ خاصیت رقیق کنندگی خون دارند، مصرف متوسط مکمل های روغن ماهی به طور کلی برای اکثر افراد، از جمله کسانی که داروهای رقیق کننده خون مصرف می کنند، بی خطر است. با این حال، افراد مبتلا به اختلالات خونریزی یا افرادی که برای جراحی برنامه ریزی شده اند، باید قبل از شروع مکمل های روغن ماهی امگا ۳ با پزشک خود مشورت کنند تا دوز مناسب و خطرات احتمالی را تعیین کنند.

افسانه ۶: مکمل های روغن ماهی امگا ۳ برای زنان باردار بی خطر نیستند

اسیدهای چرب امگا ۳، به ویژه اسید دوکوزاهگزانوئیک (DHA)، برای رشد مغز و چشم جنین در دوران بارداری ضروری هستند. مطالعه ای که توسط Obstetrics and Gynecology منتشر شده است نشان می دهد که مکمل امگا ۳ در دوران بارداری ممکن است خطر زایمان زودرس را کاهش دهد، از وزن سالم هنگام تولد حمایت کند و رشد شناختی را در نوزادان تقویت کند.

با این حال، زنان باردار باید قبل از شروع هر گونه مکمل برای اطمینان از ایمنی و دوز مناسب با پزشک خود مشورت کنند.

افسانه ۷: شما می توانید امگا ۳ کافی را تنها از طریق رژیم غذایی دریافت کنید

در حالی که می توان اسیدهای چرب امگا ۳ را از منابع غذایی مانند ماهی های چرب، دانه های کتان و گردو به دست آورد، بسیاری از افراد به اندازه کافی از این مواد غذایی به طور منظم برای تامین نیازهای امگا ۳ خود مصرف نمی کنند. از این رو، مصرف مکمل ها می تواند راهی مناسب و قابل اعتماد برای اطمینان از دریافت کافی این مواد مغذی ضروری باشد.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close