٤ هزار آقازاده در انگليس درس ميخوانند

آقازادههاي سهمخواه
وليزاده همچنين تأکيد دارد: «يک نسلي از آقازادهها در ايران وجود دارند که نه سواد خاصي دارند و نه توان مديريتي، اما خواهان سهم مديريتياند و به مسئوليتهاي جزئي نيز راضي نيستند. اکنون عدهاي از آنها برخي از مناصب را گرفته و در سيستم مشغول به کار هستند. بدنه عظيمي از آقازادهها در بدنه مديريتي کشور در حال فعالشدن است که مطالبهگرند اما توان مديريتي ندارند. بخشي از اين بههمريختگي در نظام مديريتي، تصميمگيري و تصميمسازي در ساختار، به خاطر همين آقازادههايي است که در سيستم حضور دارند».
به گفته او «وقتي شما آمار ميدهيد که در انگليس بيش از چهار هزار آقازاده در حال تحصيلاند، آيا آنها دچار ماندگاري در کشور انگليس ميشوند؟ خير. عمده آقازادهها به کشور بازميگردند و سهمخواهي ميکنند. حضور پررنگ اين آقازادهها در ارکان تصميمگيري و تصميمسازي، بحرانساز ميشود. اين يکي از مشکلاتي است که در کشور اصلا ديده نميشود و آن را نقد نميکنند. حتما بايد سازوکاري براي کنترل اين پديده آقازادگي در کشور به وجود بيايد».
بدون نظر! اولین نفر باشید