اخبار بروجردویژه ها

حال مهرنشینان بروجرد خوب نیست/ محرومیت ۱۴ هزار نفر از امکانات شهری

روزهای بروجرد- نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی گفت: انبوه مشکلات در سایت مسکن بروجرد نارضایتی مردم را به دنبال داشته است.

به گزارش فارس، فاطمه مقصودی در جلسه بررسی مشکلات سایت مسکن مهر این شهرستان اظهار کرد: با وجود سکونت قریب به ۱۴ هزار شهروند بروجردی در سایت مسکن مهر، اما ساکنان آن همچنان از بسیاری از امکانات شهری محروم هستند.

وی عنوان کرد: قریب به ۶ سال از واگذاری واحدهای مسکن مهر بروجرد به متقاضیان می گذرد و با وجود سکونت ۱۴ هزار شهروند، هنوز بسیاری از خدمات و امکانات شهری به اهالی این سایت ارائه نمی‌شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در خانه ملت خاطر نشان کرد: ساکنان مسکن مهر که عمدتاً از اقشار کم‌بضاعت بوده و به سختی صاحب‌خانه شده‌اند، از بسیاری خدمات رفاهی شهری محروم و بی‌نصیب مانده‌اند.

مقصودی با انتقاد از ارم عدم ارائه خدمات ورزشی، درمانی، فرهنگی، تفریحی و خدماتی به ساکنان این سایت تاکید کرد: اهالی مسکن مهر بروجرد انتظار دارند همچون دیگر شهروندان به نحو عادلانه‌ای از خدمات شهری و شهروندی بهره‌مند شوند.

وی بازدید قائم مقام وزیر راه و شهرسازی از سایت مسکن بروجرد را نویدبخش حل بخشی از مشکلات مهرنشینان خواند و ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک بستر لازم برای ایجاد و ارائه خدمات و امکانات در این سایت فراهم شود.

نماینده مردم بروجرد و اشترینان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نارضایتی ساکنان مسکن مهر از خدمات ناکافی و حداقلی  شهرداری تصریح کرد: قرار است به زودی در خصوص واگذاری این سایت به شهرداری به منظور ارائه خدمات شهری به ساکنان آن تصمیم‌گیری شود.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان نیز در جلسه بررسی مشکلات سایت مسکن مهر این شهرستان گفت: برای ایجاد فضاهای خدماتی، رفاهی، مذهبی و آموزشی در سایت مسکن مهر بروجرد زمین به صورت رایگان به دستگاه‌های اجرایی تحویل می‌شود.

 رضا خالقی اظهار کرد: از مجموع ۶ هزار و ۶۶۴ واحد سایت مسکن بروجرد به استثنای ۵۲ واحد، عملیات اجرایی دیگر واحدهای مسکونی به پایان رسیده و یا تا پایان سال تکمیل می‌شود.

وی عنوان کرد: ۹۵ درصد از مجموع معابر اصلی در مسکن مهر بروجرد اجرایی شده و ۵ درصد باقی‌مانده در دستور کار است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در خصوص ایجاد فضاهای آموزشی در سایت مسکن مهر بروجرد خاطرنشان کرد: مدرسه‌ای با صرف اعتبار ۸۰۰ میلیون تومانی احداث شده و یک مدرسه ۹ کلاسه دیگر در حال ساخت است.

خالقی بیان کرد: به منظور ساخت مسجد یکی از مطالبات اصلی ساکنان این سایت است، کار طراحی و اجرای فوندانسیون مسجد اجرایی شده و قرار است در زمینی به مساحت ۳۰۰ متر مربع احداث و تکمیل شود.

وی عدم ایجاد تاسیسات روبنایی از جمله فضای سبز، کاربری‌های ورزشی، درمانی، فرهنگی و مانند اینها را از مطالبات ساکنان این سایت برشمرد و افزود: با توجه به اینکه پروژه‌های مسکن مهر به عنوان شهرک تعریف نشده و بخشی از محدوده قانونی شهرها هستند، شهرداری باید نسبت به ارائه خدمات به ساکنان آن‌ها اقدام کند.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان در پاسخ به برخی اظهارنظرات مبنی بر چگونگی ارائه خدمات شهرداری بروجرد در سایت مسکن مهر گفت: با توجه به احداث این سایت در محدوده شهری و صدور پروانه برای واحدهای آن از سوی شهرداری، عملا این سایت از نواحی شهرداری بوده و شهرداری ملزم به خدمات‌رسانی به ساکنان آن است.

خالقی در ادامه با نامطلوب خواندن عملکرد برخی از تعاونی‌های مسکن‌ساز در پروژه مسکن مهر بروجرد افزود: وجود برخی کاستی‌ها و نواقص در احداث مجتمع‌های مسکونی از سوی تعاونی‌ها منجر به تشکیل پرونده‌های حقوقی شده است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Close