پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
صفحه اصلی/بروجرد/مراکز ۱۶ ساعته‌ بروجرد آماده انجام تست کرونا؛ ۲ مرکز دیگر راه‌اندازی شد

مراکز ۱۶ ساعته‌ بروجرد آماده انجام تست کرونا؛ ۲ مرکز دیگر راه‌اندازی شد

کد خبر :25288 ۱۳۹۹/۰۸/۱۳ در ساعت 19:15
چاپ

روزهای بروجرد- سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد با اشاره به فعالیت مراکز ۱۶ ساعته بروجرد برای انجام تست کرونا گفت: مرکز قدس و مرکز باهنر برای انجام تست‌های اولیه این بیماری در سطح شهر راه‌اندازی شده است.

احمد شجاعی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین کاری که در اولویت قرار دارد چه در کشور و چه در استان و شهر بروجرد، مبارزه با بیماری و ویروس کرونا است و به مردم توصیه می‌شود پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده و تنها در زمان ضرورت از منزل خارج شوند.

وی افزود: از همه همشهریان فهیم و فرهیخته بروجرد می‌خواهم در این شرایط مانند دیگر امور با همدلی با پرسنل عزیز و سخت کوش بیمارستان و شبکه بهداشت همکاری کنند و در خواست داریم تا با عزمی راسخ و دلسوزانه در کنار کادر پرستار عزیزمان به این وظیفه خطیر انسانی عمل کنند تا هرچه زودتر شاهد نابودی این ویروس منحوس باشیم.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد عنوان کرد: تمام تلاش ما این است که موارد ابتلا و درگیری و بیماری و مرگ و میر را کاهش دهیم و این میسر نمی‌شود مگر مردم تمام دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.این یک واقعیت است که اگر یک نفر در یک خانواده به این بیماری مبتلا شود کل خانواده را درگیر خواهد کرد و آرامش یک خانواده و حتی یک فامیل را به هم می‌ریزد و سلامت آن خانواده مورد تهدید قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: از همه مردم می‌خواهم که در ابتدای امر، بیماری کرونا را باور داشته باشند، هر روز از طریق وسایل ارتباط جمعی می‌بینیم و می‌شنویم که چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است و همه به صورت گسترده و وسیع در حال تبلیغ راه کارهای مبارزه درست هستند و رعایت کردن دستور العمل‌های بهداشتی را مدام گوشزد می‌کنند اما متاسفانه هنوز عده‌ای به این اخبار، نشست‌ها و کنفرانس‌ها توجه نمی‌کنند که تقاضای ما این است که این موارد را جدی بگیرند.

شجاعی خاطر نشان کرد: واجب شرعی‌ست که برای حفظ جان خود و اطرافیانمان این پروتکل‌ها را رعایت کرده و تنها برای رفع نیازهای ضروری از منزل خارج شویم.

وی با اشاره به رعایت موارد بهداشتی در سطح شهرستان بروجرد  تصریح کرد: تذکر مهم من به افرادی‌ست که بیماری زمینه‌ای دارند،درخواست داریم این افراد به هیچ وجه از منزل خارج نشوند. افرادی که دیابتی هستند یا ضعف سیستم ایمنی دارند و با بیمارانی که در حال شیمی درمانی هستند و یا عمل جراحی داشته‌اند  زودتر از سایر افراد مبتلا شده و درمان آنها  طولانی مدت انجام  می‌شود بنابراین از عزیزان همشهری می‌خواهم مراقب سالمندان و افرادی که این شرایط را دارند باشند و به هیچ عنوان این افراد در گردهمایی یا مهمانی شرکت نکنند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد بیان کرد: زدن ماسک جزء بدیهیات اولیه است و درخواست می‌کنم که حتما در زمان خارج شدن از منزل از ماسک استفاده کنید و در ارتباط با دیگران رعایت فاصله اجتماعی را داشته‌ باشید و در موقع خرید از مراکز فروش حتما از دستکش استفاده کنید و طوری رفتار کنید تا دیگران را ملزم به رعایت این نکات کند.

وی در رابطه با افراد مشکوک به بیماری کرونا گفت: اگر احیانا با فرد یا افرادی برخورد کردید که یکی از علائم بیماری کرونا را داشت حتما این فرد را به مراکز ۱۶ ساعته‌ای که در سطح شهر راه‌اندازی شده راهنمایی کنید، مرکز قدس و مرکز باهنر برای انجام تست‌های اولیه این بیماری در سطح شهر راه‌اندازی شده است. با انجام نمونه‌گیری این افراد، بعد از مشخص شدن بیماری می‌توانند به بیمارستان آیت الله بروجردی مراجعه و بستری شوند.

شجاعی اظهارداشت:  جدا از این مکان‌ها، محلی برای انجام تست خانم‌های باردار در نظر گرفته‌ایم که مجزاست تا بتوانیم بیشترین مراقبت را از این افراد داشته باشیم.

وی افزود: متاسفانه آزمایشات ما در حال حاضر در بخش دولتی انجام نمی‌شود، و نمونه گیری‌ها هزینه‌های زیادی برای هر خانوار دارد که اگر رعایت کنند و دچار این بیماری نشوند به سود خودشان است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان بروجرد عنوان کرد: از مردم بروجرد می‌خواهیم که اگر کسی تست داد و تستش  مثبت بود ولی حال عمومی‌اش مساعد بود و نشانه و علائم بیماری در او ظاهری نبود حتما رعایت موارد بهداشتی را کرده و خود قرنطینگی داشته باشد و به خاطر سلامت دیگران از منزل خارج نشود، بیمارانی هم که در منزل قرنطینه می‌شوند مورد بررسی پزشک شبکه قرار گرفته و اگر بیماری رشد داشت و بیمار دچار تب، لرز بالا و تنگی نفس شد این بیمار نیز به بیمارستان منتقل خواهد شد.

برچسب ها:

احمد شجاعیشبکه بهداشت و درمان بروجردکرونا در بروجرد

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

تکمیل ورزشگاه بروجرد ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی بروجرد
نقش نهادهای مشارکتی محلی در تقویت روحیه و انگیزه اجتماعی در شرایط بحرانی
ثبت ۳۱۱۷ ولادت و ۲۰۶۲ ازدواج در بروجرد؛ کاهش چشمگیر فرزندآوری
مصرف سالانه ۵ میلیون مترمکعب آب شرب برای فضای سبز در لرستان/ ۶...
مصوبات جدید شهرسازی برای ۴ شهر لرستان
ضرورت برقراری تعادل میان “آزادی بیان” و “مسئولیت‌پذیری رسانه‌ای” در شرایط بحران و...
چاقی شکمی زنگ خطر خاموش سلامت مردان
پلمب انبار احتکار تخم‌مرغ در بروجرد
بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر لرستانی در صف وام ازدواج
مدیرکل راه و شهرسازی استان: موانع بانکی پیش‌ روی نهضت ملی مسکن لرستان...
دغدغه های بازاریان بروجرد در گفت وگو با مسئولان شهرستان

تاریخ

چکناواریان: آرزو دارم در زادگاهم بروجرد کنسرت برگزار کنم

یادبودی برای عبدالمحمد آیتی؛ از شاگردی ماست‌بندی تا بلیت‌فروشی در شرکت واحد

درخواست از حاکم بروجرد و لرستان برای گردآوری و ارسال کمک‌های مردمی به قحطی‌زدگان روسیه

یادی از عبدالحسین زرینکوب؛ مردی که تلاش کرد تا ارزش هویت ملی را به مردمش یادآوری کند

وقتی اسطوره‌ها زادگاه پیدا می‌کنند؛ پرونده بروجرد و آرش کمانگیر/ نقدی بر یادداشت الف.فرهیخته

پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد

همراه با ما در شبکه‌های اجتماعی باشید

خبر

چیزی یافت نشد!

به نظر می رسد هیچ چیز در اینجا یافت نشد!

دسترسی سریع

  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری روزهای بروجرد است.
تهیه و تولید: دی تمز
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما