اخبار بروجردلرستان

۸۳ درصد از مرگ‌های کرونا در لرستان سالمندان هستند

روزهای بروجرد- رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: ۸۳ درصد از مرگ‌های کرونا در این استان سالمندان هستند.

محمدرضا نیکبخت در گفت و گو با مهر اظهار داشت: روند نمونه گیری در پیک چهارم از بیماران کرونایی همچنان ادامه دارد و در این مدت برخی روزها بیش از دو هزار و ۷۰۰ نمونه‌گیری صورت گرفته که بیش از نیمی از آنها مبتلا به ویروس کرونا بوده‌اند.

وی عنوان کرد: نمودار توزیع سنی مرگ بیماران کووید ۱۹ در استان لرستان این گونه است که بیش از ۸۳ درصد از مرگ و میرهای را سالمندان تشکیل می‌دهند، ۱۶ درصد میانسالان، و یک درصد گروههای سنی جوانان، که با واکسینه کردن سالمندان می‌توانیم جلوی ۸۳ درصد از مرگ و میرها را بر اثر کرونا بگیریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد که موارد ابتلاء نسبت به جمعیت در پیک چهارم در شهرهای ازنا، الیگودرز، الشتر، پلدختر و بروجرد سیر صعودی داشته است و ما همواره آمار را برای بررسی و ارائه خدمات و تمرکز بیشتر بر مراکز شیوع کووید ۱۹ به دقت زیر نظر داریم.

نیکبخت بیان داشت: در دوران سخت شیوع ویروس کرونا بیمارستان‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان هیچ کمبودی از لحاظ دستگاه‌های اکسیژن ساز تا دارو نداشته‌اند و هیچ بیمار کرونایی در لرستان به خاطر کاهش فشار اکسیژن مشکلی پیدا نکرده است.

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close