پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
صفحه اصلی/ایران/معاون محیط زیست: دولت گذشته در احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشت

معاون محیط زیست: دولت گذشته در احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشت

کد خبر :39604 ۱۴۰۰/۱۱/۲۸ در ساعت 11:38
چاپ

روزهای بروجرد- معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: دولت گذشته در احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشت و کانال انتقال آب به این دریاچه آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایسنا، دانشیان در مراسم معارفه مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل اظهار کرد: طرح‌های ملی باید پیوست زیست محیطی داشته باشند اما ۴۰۰ طرح ملی در کشور در ردیف بودجه ملی و پیوست قانون لایحه ۱۴۰۱ قرار گرفته که فاقد پیوست زیست محیطی است.

وی به بحران کم آبی در اکثر استان‌ها به ویژه اصفهان اشاره کرد و گفت: سیاست غلط ۳۰ سال گذشته در توسعه صنایع آب‌بر در این منطقه به خشکسالی دامن زده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: سفره‌های زیرزمینی در کشور ما برخلاف سایر کشورها به پایین‌ترین سطح رسیده و در حالی که در سایر کشورها ۴۰ درصد منابع آب زیرزمینی استفاده می‌شود این میزان استفاده آب زیرزمینی در کشور ۱۴۰ درصد است.

دانشیان به احیای دریاچه ارومیه به عنوان یک اقدام مؤثر در جلوگیری از مهاجرت ۵ تا ۶ میلیون نفر اشاره کرد و افزود: دولت گذشته در احیای دریاچه ارومیه سنگ تمام گذاشت و با پر کردن چاه‌ها و قنوات سعی کرد تا مانع از خشک شدن دریاچه ارومیه شود.

وی به انتقال آب به دریاچه ارومیه و احداث تونل انتقال آب به این حوزه آبریز اشاره کرد و ادامه داد: در روزهای آینده با حضور رئیس جمهور این طرح عظیم کشوری افتتاح خواهد شد.

دانشیان پرهیز از نگاه مقطعی به مسایل زیست محیطی را یادآور شد و خاطر نشان کرد: باید در توسعه پایدار کشور به مسایل زیست محیطی توجهی جدی شود که در دولت سیزدهم با تلاش و پیگیری رئیس سازمان سعی بر این است تا این موضوع به عنوان یک خط قرمز مورد توجه قرار گیرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: رئیس جدید سازمان محیط زیست نه تنها یک فرد متخصص در این حوزه است بلکه به خاطر میز و مقام حاضر نیست به هیچ مجموعه‌ای باج داده و یا مسایل زیست محیطی را نادیده بگیرد.

دانشیان به کاهش محسوس اعتبارات به ویژه در بخش عمرانی اشاره کرد و ادامه داد: با گذشت ۱۱ ماه از سال از رقم ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبارات عمرانی این سازمان، ریالی تخصیص نیافته است.

وی بیان کرد: با توجه به وضعیت ناوگان سازمان محیط زیست قرار بود یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه موتور خریداری شود که منابع مورد نیاز آن تأمین نشده و ما مجبور شدیم از محل صندوق توسعه ملی ۱۶ میلیارد تومان برای این امر تخصیص بگیریم.

دانشیان اظهار کرد: تخصیص کم اعتبارات امسال به دلیل تأمین بودجه برای مصوبات سفر رئیس جمهور است که امیدواریم در سال آینده به رغم انقباضی بودن بودجه سازمان محیط زیست از منابع خوب عمرانی، رفاهی و اضافه کار کارکنان بهره‌مند شود.

وی تصریح کرد: ۴۰ درصد خودروهای سازمان حفاظت محیط زیست فرسوده و خارج از رده است و ما به شدت نیازمند خرید یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه ماشین‌آلات به این سازمان هستیم که با شرایط موجود نمی‌توان این هدف‌گذاری را به سرانجام رساند.

دانشیان به پیگیری‌ها و اقدامات مؤثر برای ارتقا معیشت کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست اشاره کرد و گفت: در سال گذشته ۳۰۰ میلیارد تومان از اعتبارات سازمان حفاظت محیط زیست کسر شده بود که با پیگیری‌های انجام شده قرار شد این رقم بازگردانده شود که در فروردین امسال این امر اتفاق افتاد.

وی پایین بودن پایه حقوقی کارکنان و محیط‌بانان محیط زیست را یادآور شد و افزود: به طور متوسط دریافتی پرسنل این سازمان ۷ تا ۸ میلیون تومان است که قرار شد امسال با همراهی نمایندگان مجلس ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار که برای محیط‌بانان در نظر گرفته شده بود، به کلیه کارکنان اختصاص یابد تا بخشی از کاستی‌ها در این حوزه جبران شود.

دانشیان خاطر نشان کرد: از لحاظ حکم کارگزینی پرداختی پرسنل سازمان محیط زیست با سایر دستگاه‌های زیرمجموعه رئیس جمهور تفاوتی ندارد اما از لحاظ پرداخت رفاهی و اضافه کار سایر سازمان‌ها بیشتر از محیط زیست دریافتی دارند.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در برخی از استان‌ها فوق‌العاده ویژه ۲۱ درصد اعمال شده بود که قرار است از اسفندماه این رقم به ۳۵ درصد ارتقا یابد و ما این مژده را می‌دهیم که پرسنل محیط زیست در اسفندماه ۳ میلیون تومان پاداش دریافت کرده و از فروردین ماه نیز ضریب ۳۵ درصد در حقوق آنها اعمال خواهد شد.

وی بیان کرد: تمام تلاش ما بر این است تا بحث معیشتی و رفاهی کارکنان سازمان حفاظت محیط زیست را به شرایط مطلوب برسانیم و در حد توان در این زمینه تلاش و کوششی جدی می‌کنیم.

برچسب ها:

دریاچه ارومیه

بدون نظر! اولین نفر باشید

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار

تکمیل ورزشگاه بروجرد ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد
اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی بروجرد
نقش نهادهای مشارکتی محلی در تقویت روحیه و انگیزه اجتماعی در شرایط بحرانی
ثبت ۳۱۱۷ ولادت و ۲۰۶۲ ازدواج در بروجرد؛ کاهش چشمگیر فرزندآوری
مصرف سالانه ۵ میلیون مترمکعب آب شرب برای فضای سبز در لرستان/ ۶...
مصوبات جدید شهرسازی برای ۴ شهر لرستان
ضرورت برقراری تعادل میان “آزادی بیان” و “مسئولیت‌پذیری رسانه‌ای” در شرایط بحران و...
چاقی شکمی زنگ خطر خاموش سلامت مردان
پلمب انبار احتکار تخم‌مرغ در بروجرد
بیش از ۱۱ هزار و ۵۰۰ نفر لرستانی در صف وام ازدواج
مدیرکل راه و شهرسازی استان: موانع بانکی پیش‌ روی نهضت ملی مسکن لرستان...
دغدغه های بازاریان بروجرد در گفت وگو با مسئولان شهرستان

تاریخ

چکناواریان: آرزو دارم در زادگاهم بروجرد کنسرت برگزار کنم

یادبودی برای عبدالمحمد آیتی؛ از شاگردی ماست‌بندی تا بلیت‌فروشی در شرکت واحد

درخواست از حاکم بروجرد و لرستان برای گردآوری و ارسال کمک‌های مردمی به قحطی‌زدگان روسیه

یادی از عبدالحسین زرینکوب؛ مردی که تلاش کرد تا ارزش هویت ملی را به مردمش یادآوری کند

وقتی اسطوره‌ها زادگاه پیدا می‌کنند؛ پرونده بروجرد و آرش کمانگیر/ نقدی بر یادداشت الف.فرهیخته

پایگاه خبری تحلیلی روزهای بروجرد

همراه با ما در شبکه‌های اجتماعی باشید

خبر

چیزی یافت نشد!

به نظر می رسد هیچ چیز در اینجا یافت نشد!

دسترسی سریع

  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما
تمامی حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به پایگاه خبری روزهای بروجرد است.
تهیه و تولید: دی تمز
  • خانه
  • بروجرد
  • لرستان
  • ورزشی
  • عکس و فیلم
  • تاریخ
  • حوادث
  • گردشگری و میراث فرهنگی
  • درباره‌ی ما