افزایش ۴۳ درصدی اهدا خون در بروجرد
روزهای بروجرد- سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: مراجعین به پایگاه انتقال خون بروجرد از ابتدای امسال تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد شد داشته است.
![]()
امیر هادی چگنی در گفتوگو با فارس با اشاره به اینکه در ۶ ماهه نخست امسال ۱۳ هزار و ۹۱۵ نفر به پایگاه انتقال خون بروجرد مراجعه کردند افزود: از این تعداد ۱۱ هزار و ۸۹۲ نفر موفق به اهدا خون شدند.
او با اشاره به رشد ۴۰/۴۷ درصد اهدا خون در بروجرد اظهار داشت: ۵۱/۴۴ درصد اهدا کنندگان خون در بروجرد مستمر هستند که در ۶ ماهه امسال هشت درصد رشد داشته است.
سرپرست پایگاه انتقال خون بروجرد گفت: یک هزار و ۲۵۹ نفر از بانوان در ۶ ماهه اول امسال خون اهدا کردند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶ درصد کاهش داشته است.
چگنی افزود: همچنین در ۶ ماهه اول امسال ۱۵ هزار و ۸۶۰ واحد خون به مراکز درمانی شهرستان بروجرد و دورود ارسال شده که چهار درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.
او اظهار داشت: ۱۱ هزار و ۹۰۶ واحد انواع فرآورده های خونی با رشد هشت درصدی به مراکز درمانی ارسال شده است.
چگنی بیان کرد: همچنین در ۶ ماهه نخست امسال یک محموله ۹ هزار واحدی پلاسما به سازمان انتقال خون کشور برای داورهای بیماران خاص ارسال شده است.
بدون نظر! اولین نفر باشید