۷۰ هکتار از زمینهای زیرکشت سیبزمینی در دلفان به دلیل تخلف در آبیاری تخریب شد
روزهای بروجرد– فرماندار دلفان گفت: ۷۰ هکتار از زمینهای زیرکشت سیب زمینی در شهرستان شخم زده شد.

اصغر قهرمانی در گفتوگو با ایسنا بیان کرد: در راستای اجرای مصوبات شورای حفاظت از منابع آب شهرستان، با حضور دادستان عمومی و انقلاب شهرستان، فرمانده انتظامی، اعضای شورای حفاظت از منابع آب و یگانهای انتظامی محل و منطقه، هفتاد هکتار از زمینهای دیم، واقع در بخش خاوه که تحت پوشش کشت سیب زمینی قرار گرفته بود به دلیل داشتن تخلفات متعدد، بذر کاشته شده آن امحاء و تخریب شد.
او اظهار کرد: در همین راستا لولهها و اتصالات انتقال آب نیز تخریب و جمع آوری شدند.
فرماندار یادآور شد: همچنین یک حلقه چاه که اقدام به انتقال آب به زمینهای غیر میکرد از سر خط و شبکه اصلی قطع برق شد و لولهها و اتصالات انتقال غیر مجاز آب آن جمعآوری شدند.
فرماندار دلفان گفت: ضمناً یک کامیون حامل بذر سیب زمینی در منطقه توقیف و به پارکینگ منتقل شد.
قهرمانی افزود: همچنین در این راستا شش نفر از متخلفین بومی و غیر بومی بازداشت و برای آنان تشکیل پرونده قضایی شد.
او تاکید کرد: افرادی که اقدام به کشت محصولات آبدوست کردهاند، کشت آنها تخریب و کشت برگردان میشود.
بدون نظر! اولین نفر باشید