آزادراهی که ورودی و خروجی استاندارد به بروجرد ندارد/ تذکر مقصودی به وزیر راه
روزهای بروجرد- عملیات اجرایی قطعه یک آزادراه اراک – بروجرد – خرم آباد به طول ۶۷ کیلومتر روز پنج شنبه ۲۶ تیرماه با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی آغاز شد.
درباره این آزادراه و تبعات آن بر اقتصاد و توسعه شهرستان بروجرد بسیار سخن گفته شده اما مشکلی که این تبعات را بیشتر می کند ورودی و خروجی های ناقص این آزادراه در منطقه بروجرد است.
مردم بروجرد میپرسند: چطور ممکن است آزادراهی از کنار شهر عبور کند اما خروجی و ورودی استاندارد برای آن در نظر گرفته نشود؟
با وجود بهرهبرداری رسمی از ورودی آزادراه در بروجرد، همچنان خروجی استاندارد از آزادراه به سمت شهر ایجاد نشده و دوربرگردانهای لازم برای برگشت از مسیر ناموجود است.
این یعنی یک مسیر «رفت» بدون «برگشت»؛ مسافری که وارد شود، شاید دیگر بازنگردد.
نبود طراحی مناسب در ورودی و خروجی این مسیر، باعث:
-
کاهش عبور و مرور از داخل شهر
-
افت سرمایهگذاری و گردش اقتصادی
-
بیتوجهی به نقش تاریخی بروجرد بهعنوان نقطه تلاقی شمال–جنوب و شرق–غرب کشور
فاطمه مقصودی، نماینده بروجرد در مجلس، در تازهترین اظهارات خود از ساختار نامتوازن شبکه راههای کشور انتقاد کرده و میگوید: “شبکه راههای ایران نامتقارن و غیراصولی است.”
این انتقاد ناظر بر پروژهی آزادراه اراک–بروجرد-خرمآباد است؛ پروژهای که نهتنها از مزایای ترانزیتی بروجرد غافل مانده، بلکه با بیتوجهی به نیازهای منطقهای، عملاً بروجرد را به حاشیه رانده است.
او تصریح می کند: “پروژهی آزادراه اراک–خرمآباد، شهرستان بروجرد را از شریان ارتباطی، توسعه و گسترش تجارت محروم میکند؛ قطعا مردم این را نخواهند پذیرفت.”
مقصودی درتذکری به وزیر راه می نویسد: “هر چه زودتر با تصمیمی مدبرانه در جهت اصلاح پروژه یا جبران تبعات خسارتبار آن، گامهای عملی و شفاف بردارید. از احقاق حق مردم شهرستان بروجرد کوتاه نخواهم آمد.”
بدون نظر! اولین نفر باشید