خرید ۱۷ هزار تن گندم از کشاورزان بروجردی/ امسال برداشت مطلوبی انتظار نمیرود
روزهای بروجرد- رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد گفت: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان بروجرد خریداری شده است.
شهاب پیردایه در گفتوگو با فارس اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت تاکنون ۱۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز از کشاورزان شهرستان بروجرد خریداری شده است.
او با اشاره به اینکه سه مرکز خرید گندم در شهرستان بروجرد ایجاد شده است افزود: پیش میشود تا پایان فصل برداشت ۲۵ هزار تن گندم از کشاورزان خریداری شود.
رئیس اداره غله و خدمات بازرگانی بروجرد گفت: قیمت خرید گندم بسته به نوع آن از ۲۰ هزار ۹۰۰ تومان تا ۱۹ هزار و ۲۰۰ است ولی میانگین خرید به قیمت ۲۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.
پیردایه ضمن قدردانی از کشاورزان عزیز افزود: از تمامی کشاورزان درخواست داریم که مازاد محصول خود را به مراکز خرید تحویل دهند تا روند تأمین گندم موردنیاز کشور بهخوبی ادامه یابد.
او اظهار کرد: شهرستان بروجرد امسال باتوجهبه شرایط خشکسالی و کاهش بارندگیهای مناسب، با چالشهای جدی در بخش کشاورزی مواجه شده است.
به گفتهی او پراکنش نامناسب بارندگیها باعث شد عملکرد دیمزارها به طور قابلتوجهی کاهش یابد و کشاورزان نتوانند انتظار برداشت مطلوبی داشته باشند.
بدون نظر! اولین نفر باشید