اخبار بروجرد

عباس گودرزی در مخالفت با وزیر پیشنهادی بهداشت؛ استناد عجیب به یک ادعا

روزهای بروجرد- نماینده بروجرد در جلسه بررسی وزرای پیشنهادی رییس جمهور اظهار داشت: گزارش شده چین که بالاترین آمار کرونا را داشت ۹۲ درصد بیماران کرونایی خود را با طب سنتی درمان کرده است و بقیه هم با قرنطینه مهار شد. چین قبل از کشف واکسن جشن پایان کرونا را گرفت. ۱۴ میلیارد دلار در کشورمان برای مهار کرونا از صندوق توسعه ملی برداشت شد که در این میان طب سنتی جایگاهی نداشته است.

بیشتر بخوانید:

مخالفت نماینده بروجرد با وزیر پیشنهادی وزارت بهداشت

مشخص نیست عباس گودرزی این که چین بالاترین آمار کرونا را داشته از کدام منبع آورده است در حالی که اگرچه شیوع کرونا از چین آغاز شد اما طبق آمار رسمی تعداد مبتلایان کرونا در چین از ابتدا تا ۳۱ مرداد ۱۴۰۰هنوز به ۱۰۰ هزار نفر نرسیده است(تعداد جان باختگان ۴۶۳۶ نفر) دلیل آن قرنطینه شدید و سختگیرانه و واکسیناسیون وسیع(بیش از یک میلیارد و ۴۰۰ هزار دوز تاکنون) بوده است.

این ادعا که چین با طب سنتی ۹۲ درصد بیماران کرونایی خود را درمان کرده نیز احتمالا به ادعاهای معاون رئیس یک بیمارستان طب سنتی استان گواندونگ چین برمی گردد که ۲ – ۳ ماه پس از شیوع پاندمی کرونا این ادعا را کرد و در برخی رسانه های ایران بویژه طرفداران طب سنتی بازتاب داشت.

اما حالا کاملا مشخص شده است که اتکا به طب سنتی برای درمان کرونا به بیراهه رفتن است و حتی برخی از طبیبان معروف طب سنتی در ایران بر اثر ابتلا و با اصرار بر درمان کرونا با روش های سنتی جان خود را از دست دادند.

طب سنتی یک میراث فرهنگی و پزشکی دوران پیشا مدرنیته است که بدون شک برخی شیوه های درمانی و استفاده از گیاهان دارویی آن هنوز هم کارایی دارد اما گره بستن آن با بیماری های پیچیده ای چون کووید ۱۹ که با وجود دستاوردهای پزشکی مدرن هنوز هم ابعاد آن به طور کامل مشخص نشده گم کردن راه صواب است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close