اخبار جهان

نخست‌وزیر اسراییل: یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران در راه است

روزهای بروجرد– نخست وزیر اسراییل مدعی شد که «یک توافق زیان‌بار هسته‌ای با ایران» در راه است.

بنفتالی بنت در آغاز نشست هیات وزیران اسرائیل گفت توافقی که قدرت‌های جهانی در حال مذاکره بر سر آن در وین هستند، جلوگیری از هسته‌ای شدن ایران را «سخت‌تر» خواهد کرد.

او بار دیگر مدعی شد که اسرائیل «مسئول مقابله با مسئله هسته‌ای ایران است و مسلما تحولات مذاکرات وین را از نزدیک دنبال می‌کند».

به گفته وی، «کسی که فکر می‌کند توافق جدید با ایران ثبات بیشتری به‌دنبال می‌آورد اشتباه می‌کند، و چنین توافق زیان‌باری تنها مسئله غنی‌سازی ایران را برای مدتی به تاخیر خواهد انداخت».

 بنت گفت در حالی که توافق با ایران تنها هدف تاخیر موقت در غنی‌سازی اورانیوم را دنبال می‌کند، «همه ما در منطقه، تاوان سنگین و غیرقابل جبرانی را در برابر این امتیاز به ایران، خواهیم پرداخت».

نخست‌وزیر اسرائیل در مورد این‌که توافق هسته‌ای با ایران در آستانه دستیابی است، توضیح بیشتری نداد اما گفت «توافق هسته‌ای و آن‌چه که به نظر می‌رسد شرایط آن تعیین شده است، به توانایی مقابله با برنامه هسته‌ای ایران لطمه می‌زند».

او تکرار کرد که دولت اسرائیل چه در صورت حصول توافق میان قدرت‌های جهانی با ایران و چه بدون آن، «حق آزادی عمل را برای خود محفوظ می‌داند».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در اشاره تلویحی به حملات راکتی و پهپادی هفته گذشته نیروهای انصارالله یمن علیه امارات متحده عربی مدعی شد در حالی که مذاکرات وین در جریان است، ایران خشونت خود را «چند برابر کرده» و مانند همیشه «بازوی ترور را در منطقه به کار گرفته است».

مقامات اسرائیلی گفته‌اند که تماس‌های آنها با دولت جو بایدن برای آگاهی از آخرین تحولات مذاکرات وین ادامه دارد. وزیر خارجه اسرائیل گفته است که این کشور اختلافات خود را در پشت پرده با آمریکا مطرح می‌کند.

بنت گفت: “هر سرمایه‌گذار عاقلی باید بداند، و من این‌ را به شرکت‌های بین‌المللی می‌گویم که سرمایه‌گذاری در این کشور و اقتصادش، کار عاقلانه‌ای نیست؛ نه در درازمدت و نه حتی در میان‌مدت”.

 

منبع: انتخاب

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close