اخبار بروجردلرستانویژه ها

در بروجرد و رومشکان مشکل سرانه تخت و فضای فیزیکی داریم

روزهای بروجرد– رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به افتتاح ۱۹ هزار متر مربع فضای بهداشتی و درمانی در استان، عنوان کرد: در حال حاضر سه پروژه بیمارستانی در حال ساخت در لرستان داریم.

به گزارش مهر، بهرام دلفان در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه طی هشت ماه گذشته ۳۰ پروژه بهداشتی و درمانی با مساحت ۱۹ هزار متر مربع و ۱۰۸ میلیارد تومان در لرستان افتتاح شده است اظهار داشت: این پروژه‌ها با استفاده از منابع مالی مختلف احداث و به بهره برداری رسیده اند.

اختصاص ۲۸۰۰ میلیارد اعتبار به حوزه بهداشت و درمان

وی با بیان اینکه ۴۶ پروژه در حوزه بهداشت و درمان در استان در دست اقدام داریم عنوان کرد: ۱۵۱ هزار متر مربع مساحت این تعداد پروژه در استان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان اعتبار این تعداد پروژه را هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: طی هفته دولت و هفته دفاع مقدس، ۱۴ پروژه از این تعداد، به بهره برداری خواهند رسید.

دلفان در ادامه سخنان خود با اشاره به خریداری دستگاه «آنژیوگرافی» دوم برای بیمارستان شهید مدنی خرم آباد و همچنین دستگاه «سی تی آنژیو» برای اولین بار برای بیماران قلبی که طی هفته جاری راه اندازی می‌شود گفت: دو هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار دانشگاه علوم پزشکی بوده که به رفع بخشی از عقب ماندگی‌های این حوزه در استان اختصاص پیدا کرده است.

در دست ساخت بودن ۳ پروژه بیمارستانی

وی با اشاره به سه پروژه بیمارستانی «نیایش» خرم آباد، «گهر» دورود و «رازی» کوهدشت در لرستان بیان داشت: این سه پروژه تا پیش از این تعطیل بودند که با پیگیری‌های صورت گرفته مشکلات مربوط به این پروژه‌ها رفع شد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با تاکید بر اینکه با اقدامات صورت گرفته، امیدواریم که طی سه تا چهار سال آینده دیگر نیازی به احداث بیمارستان جدید به لحاظ سرانه تخت و همچنین فضای فیزیکی نداشته باشیم ادامه داد: در بروجرد و رومشکان مشکل داریم که اگر پروژه‌های بیمارستانی در این دو شهرستان تا ۱۴۰۴ احداث شوند، تا سال‌ها نیاز به احداث بیمارستان جدید نداریم و تنها می‌توانیم بیمارستان‌ها را توسعه دهیم.

جذب و آموزش پزشکان متخصص

دلفان با اشاره به خریداری تجهیزات پزشکی مورد نیاز برای استان بیان داشت: خرید دستگاه «ام آر آی» برای دورود، «ام آر آی» برای خرم آباد، تعمیر «سنگ شکن» بیمارستان عشایر… در دستور کار است.

وی با بیان اینکه آرزوی ما این است که اولاً مردم مریض نشوند و اگر شدند با کمترین درد و رنج و اعزام به استان‌های دیگر باشد که این امر زمان بر است گفت: احداث زیرساخت‌ها زمان بر است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به تربیت جراح، متخصص قلب، بیهوشی، زنان و زایمان و… در بیمارستان‌های استان گفت: برای اولین بار رشته فیزیوتراپی در استان راه اندازی کرده ایم تا مقدمه‌ای برای راه اندازی دانشکده توانبخشی باشد.

لرستان قطب حوزه دارو سازی کشور

دلفان در ادامه با اشاره به افزایش تعداد متخصص‌های دندانپزشکی در استان و پیش رو بودن دانشکده دندان پزشکی لرستان در کشور گفت: در سال‌های آتی نیز چهار رشته تخصصی دندان پزشکی در استان راه اندازی خواهد شد.

وی بیان داشت: امسال این دانشکده سه اردوی جهادی برای ارائه خدمات به مناطق محروم برگزار کرده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در ادامه با تاکید بر اینکه آموزش می‌تواند مرکز توسعه باشد و هر جا آموزش باشد می‌تواند منشأ توسعه باشد افزود: در استان پنج کارخانه دارو سازی وجود دارد و لرستان یک قطب در زمینه دارو سازی است.

تقویت اورژانس‌های پیش بیمارستانی

دلفان با تاکید بر گسترش این کارخانه‌های دارو سازی در استان با همکاری همه افزود: پیگیری برای جذب پزشک متخصص در حال انجام است و در این رابطه همه باید پای کار بیایند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به فرسوده بودن تجهیزات اورژانس در لرستان و همچنین در سطح کشور تصریح کرد: قول داده شده که در این رابطه استان حمایت شود، اورژانس‌های پیش بیمارستانی تقویت شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در استان سه اورژانس هوایی داریم افزود: چهار مین اورژانس هوایی به زودی نیز راه اندازی خواهد شد.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close