اخبار بروجردویژه ها

۱۲۵ میلیارد تومان برای سد آبسرده بروجرد هزینه شده است

روزهای بروجرد- مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان گفت: ۱۲۵ میلیارد برای سد آبسرده بروجرد هزینه شده است.

داریوش حسن‌نژاد در حاشیه بازدید از پروژه سد آبسرده بروجرد در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پروژه سد آبسرده با همان روند پیشرفت در حال فعالیت است.

او با بیان اینکه لاینینگ تونل‌های پروژه تقریباً شروع شده و تولید مصالح در دستور کار قرار دارد، افزود: بحث رس‌ در دو شیفت روز و شب در حال فعالیت است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای لرستان خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته ۱۲۵ میلیارد تومان برای پروژه هزینه شده که امید می‌رود اعتبارات این پروژه در سال ۱۴۰۲ به‌موقع اختصاص یابد که در زمان مقرر سد آبگیری شود.

نماینده بروجرد در مجلس نیز دراین‌باره، اظهار کرد: سد آبسرده برای بروجرد یک پروژه حیاتی و یک طرح اضطراری است.

او تصریح کرد: از زمانی که نوبخت به بروجرد سفر کردند این پروژه اضطرار اعلام شد و تاکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد برای آن جذب شده است.

نماینده بروجرد در مجلس خاطرنشان کرد: با روند پیشرفتی که این پروژه دارد مردم به‌زودی اثرات خوب آن را در زمین کشاورزی و آب شرب خانه‌ها احساس خواهند کرد.

مقصودی اضافه کرد: با توجه به همتی که در دولت رئیسی به‌صورت جهادی وجود دارد این پروژه را به سمت پیشرفت و افتتاح می‌رسانند.

او بیان کرد: مردم شهرستان بروجرد خوب می‌دانند که عملیات اجرایی این سد حدود بیست سال پیش آغاز شده و تا به حال پیشرفت چشمگیری نداشته ولی با پیگیری‌های شبانه‌روزی، این پروژه با قرار گرفتن در زُمره پروژه‌های اضطرار کشور، به‌زودی آبگیری خواهد شد.

نماینده بروجرد در مجلس ادامه داد: علاوه بر تامین آب شرب شهرستان بروجرد، هزاران هکتار از اراضی دشت پهناور سیلاخور را سیراب خواهد کرد.

مقصودی خاطرنشان کرد: با قرار گرفتن این پروژه در زُمره پروژه‌های اضطراری کشور، گزارش پیشرفت این سد هر هفته برای وزارت نیرو ارسال می‌شود.

او اضافه کرد: با آبگیری سد آبسرده علاوه بر تأمین آب آشامیدنی ۴ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی بروجرد آبی می‌شود.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close