لرستان

عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد- دورود ۴۵ درصد پیشرفت دارد

روزهای بروجرد– مدیر امور راهسازی قرارگاه خاتم الانبیا (ص) گفت: عملیات اجرایی راه‌آهن خرم آباد – دورود از پروژه های بسیار مهم در کشور است که ۴۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا هادوی در بازدید از پروژه راه‌آهن خرم آباد – دورود اظهار کرد: مرحله دوم راه‌اندازی این پروژه مدیون تلاش استاندار و مجموعه استان است و با مجموع اقدامات موثر دولت سیزدهم، توجه به ترانزیت کالا و شبکه ریلی در لرستان بخوبی مورد استقبال قرار گرفته است.

او با اشاره به اینکه ۱۷ کارگاه این پروژه فعال است افزود: همکاری و تعامل دستگاه ها در این پروژه ضروری است و تکمیل آن مهم تلقی می شود چراکه در این کارگاه کارهای سختی انجام شده است همچنین تجهیز کارگاه و برطرف کردن موانع حقوقی آن، آغاز به کار یک پروژه مهم محسوب می‌شود.

هادوی با بیان اینکه طولانی بودن تونل‌ها از موانع مهم و اقدامات بسیار سخت است عنوان کرد: ۱۷ تونل به طول ۳۳ کیلومتر در این پروژه وجود دارد که کار را بسیار دشوار کرده است و بخش گلوگاه کار، در دستور اول قرار گرفت.

او با اشاره به اینکه اصحاب رسانه آمادگی لازم را برای افتتاح برخی تونل های مسیر در سال آینده داشته باشند گفت: افتتاح هر تونل یک جشن محسوب می شود چراکه این پروژه بخشی از کریدور بین‌المللی است و یک پروژه فراملی محسوب می‌شود.

او اضافه کرد: طول پروژه ۱۱۴ کیلومتر با ظرفیت سالانه ۹.۷ میلیون نفر و ظرفیت باری ۶.۴ تن در سال اول خواهد بود که پیش بینی می شود در سال بیستم به ۹.۳ تن برسد.

او افزود: این پروژه‌ هفت ایستگاه دارد و دارای طویل ترین تونل خاورمیانه به طول چهار هزار و ۵۵۸ متر می‌باشد که تاکنون هشت هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن هزینه‌ شده است.

گفتنی است عملیات اجرایی راه آهن خرم آباد – دورود با قرارداد اولیه چهار هزار و ۶۹۰ میلیارد ریال به طول ۱۲۱ کیلومتر سال ۹۲ آغاز شد و با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۴۰ درصد طی سال های گذشته متوقف ماند، این طرح که جزو مصوبات سفر رییس جمهور به لرستان می باشد بیش از ۲۰ پل بزرگ و ۳۳ هزار و ۴۷ متر تونل دارد و اعتبار مورد نیاز برای اتمام آن ۳۶ هزار میلیارد ریال برآورد شده است.

 

 

 

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close