لرستان

پرورش ماهی در دو سد لرستان

روزهای بروجرد- مدیرکل شیلات لرستان از پرورش ماهی در ۴۰ قفس در استان خبر داد.

کیارش بیرانوند در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در زمینه پرورش ماهی در قفس حدود ۴۰ قفس در آب داریم که این مزارع در دو سد مروک و هاله فعال هستند.

او افزود: ۲۵ قفس در سد ایوشان داریم که تبدیل به آب شرب شده و حق پرورش ماهی در آن را نداریم و به حکم دادگاه قفس‌های ما را به ساحل سد آورده و همین طور مانده‌اند.

بیرانوند بیان کرد: در سد حوضیان نیز قفس‌های پرورش ماهی را به حکم دادگاه جمع آوری کردند و امور آب ضبط کرد و اعلام شده اولویت آب شرب است و باید به سد رودبار بروید.

این مسئول اضافه کرد: ما دو سد برای پرورش ماهی در قفس داریم که یکی سد رودبار است و کار کردن در آنجا بسیار سخت است و دسترسی به سد وجود ندارد مگر اینکه یک هلدینگ قوی بیاید که چندین میلیارد هزینه کند.

مدیرکل شیلات لرستان همچنین در خصوص بازارچه آبزیان استان گفت: چه سالی مجوز بازارچه را گرفته ایم اما خودمان به تنهایی نمی‌توانیم کار را انجام دهیم، چندین مرتبه گفتیم پول و مجوزها از ما، مشکلات را حل کنند که ما بازارچه را بسازیم.

او تصریح کرد: در حال حاضر سالیانه ۵۰۰ کیلو خاویار و ۱۵۰ تن گوشت ماهی خاویاری در لرستان تولید می‌شود و این درحالی است که ظرفیت موجود بیشتر از این موارد است.

بیرانوند اضافه کرد: مجتمع احرار و ماهی چال الیگودرز تعطیل بودند که با پیگیری‌های انجام شده سازمان اقتصادی کوثر پای کار آمد و الان فعال شدند.

این مسئول تصریح کرد: در مجتمع ماهی‌چال سه میلیون قطعه بچه‌ماهی ریخته شده و قرارداد نیز بسته شده و در حال ضدعفونی هستند که ظرفیت آن ۷۰۰ تن پروار و ۶۰ میلیون قطعه بچه ماهی است.

تگ ها

مقالات مشابه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

این مطلب هم پیشنهاد میشود

Close
Close